По-русски
Українською
Погода:
  • Курси валют: USD 11.5   EUR 15.7
  • Пальне: A92 10.53   A95 10.90   ДП 9.74

Leopolis Grand Prix
27-29 червня у Львові відбудеться найбільша автомобільна подія України та Центральної Європи.


Венеція по-голландськи

Харлем - Амстердам - Роттердам - Дордрехт - Гаага - Дельфт
0

Амстердам

Нідерланди, Північна Голландія
Давній Амстердам - є столицею королівства Нідерландів та одним з найбільших історичних міст Європи

Храм Светіцховелі

В XI столітті на місці базиліки зводить церква Дванадцяти апостолів - храм Светіцховелі. Це – головний кафедральний собор та найбільша церква сучасної країни
AutoTravel у соціальних мережах


500 Internal Server Error

500 Internal Server Error


nginx

Авто в лізинг. Плюси і мінуси

2 вересня 2011

Фінансовий лізинг до недавнього часу був малопопулярним серед населення. Сама схема оренди автомобіля з правом викупу завжди здавалася незрозумілою.

Машина купується лізинговою компанією і є її власністю, а клієнт тільки катається на ній, оплачуючи лізингові платежі протягом 3-5-ти років, пише газета "Сегодня".

І тільки після того, як лізингоотримувач вносить останній платіж, він отримує право викупити авто за залишковою символічною вартістю. Наприклад, за 200 гривень.

Погодьтеся, куди прозорішим виглядає схема купівлі машини в кредит, коли автомобіль з самого початку оформляється на позичальника і є його власністю, але до погашення кредиту просто знаходиться в заставі у банку.

Однак заплутаним лізинг здається тільки на перший погляд. У ньому є і маса переваг для фізосіб, втім, як і недоліків. Але зараз можна спробувати зважити всі "за" і "проти" лізингу, оскільки його умови в порівнянні з минулим роком значно пом'якшали.

По-перше, деякі компанії стали пропонувати програми експрес-лізингу взагалі без довідки про доходи.

По-друге, знизилися і ставки. Якщо рік тому лізинг обходився в 19-22% річних у гривні, то зараз - в 14-22%. Втім, в цьому плані лізингові компанії недалеко пішли від банків: гривневі автокредити банки готові видавати сьогодні в середньому під 15-17%.

Якщо ж купувати авто за спільною програмою банку та автодилерів, то позику можуть дати і під 0%. Правда, тільки на суворо обумовлену модель.

Але у лізингу є ще один козир. На відміну від банків лізингові компанії готові "прив'язувати" свої платежі до валюти - долара або євро. Тобто оплачувати оренду автомобіля все одно доведеться в гривнях, але за ринковим курсом, і ставки у валюті набагато менше - всього 9-10%.

Ну і по-третє, лізингові компанії збільшили терміни фінансування. Якщо раніше більшість з них видавало авто в оренду на 3 роки, то зараз - на 5 років.

Переваги і недоліки

Плюси. Почнемо з того, що лізингоодержувач має право вибирати для оренди будь-яку машину (крім вітчизняних та китайських авто), а не тільки ту, на яку вкаже пальцем лізингова компанія.

Правда, в основному лізингодавці співпрацюють з тими, хто хоче орендувати нову іномарку, а не старе авто.

Але обмежень по найбільш популярним маркам машин немає. У той же час найвигідніші програми автокредитування банків - це партнерські програми, в рамках яких можна придбати лише певну марку машини і лише у певних салонах автодилерів.

При цьому, оформляючи лізингову угоду, покупець не займається реєстрацією автомобіля. Все це лягає на плечі лізингової компанії. Крім того, в лізингові платежі включається не тільки оплата відсотків компанії, але й плата за страховки, витрати на оплату транспортного податку та пенсійного збору, сервісне обслуговування та інше.

Всі ці витрати "розтягуються" на весь період лізингу, тоді як при оформленні автокредиту потрібно окремо (і обов'язково!) оплачувати досить дорогі страховки (в середньому на них іде не менше 5-8 тисяч гривень на рік) і збори у казну (лише до Пенсійного фонду треба "відстебнути" 3% вартості машини).

Завдяки такій структурі лізингових платежів у лізингоодержувача знижуються витрати на початковому етапі покупки машини приблизно на $1-1,5 тисяч, залежно від вартості машини.

Це досить до речі, так як тільки на початковий внесок по лізингу буде потрібно ще 15-25% вартості "коліс" (тобто при середній ціні на іномарку 15-20 тисяч доларів на аванс потрібно не менше 2,2-6 тисяч доларів).

До речі, початкові внески в лізинг та автокредитування часто збігаються, також як і терміни дії договорів. Лише деякі банки зараз вирішуються на видачу кредитів з нульовим авансом.

Окрема тема - стосунки зі страховиками, у разі якщо орендар машини потрапить в ДТП.

Все адміністрування страхових випадків також буде вести лізингова компанія. Вона в цьому кровно зацікавлена, адже машина знаходиться в її власності до повного розрахунку орендаря за угодою.

Найчастіше машина ремонтується ще навіть до отримання страхового відшкодування, а клієнт позбавлений від нудної процедури збирання папірців для виплати та вибивання грошей зі страховика.

Клієнту також обіцяють надати цілодобову технічну підтримку, евакуатор (зазвичай в рамках ліміту до 1000 гривень) і навіть тимчасову заміну машини на іншу, якщо перша буде несправна.

Всього цього не забезпечує банк, який за великим рахунком цікавить тільки, щоб позичальник вчасно вносив до каси кредитні платежі і нічого більше.

Мінуси. Головний ризик лізингу - втратити і машину, і всі вже внесені платежі, включаючи найбільший початковий.

Це може статися, якщо лізингоодержувач не впорається з оплатою за оренду авто. Досить затримати платежі на місяць - і проблеми гарантовані. На відміну від банків, лізинговим компаніям і до суду звертатися не доведеться, адже офіційно машина - це їхня власність.

Просто клієнта викликають в офіс, забирають ключі від автомобіля, а угоду розривають у зв'язку з порушеннями графіка проплати.

Позичальник банку в цьому випадку може домовитися з кредитором і продати автомобіль, погасити кредит, а залишок залишити собі. Ми вже мовчимо про те, що з банком ще можна довго судитися, а потім все ж таки знайти кошти і спокійно закрити кредит.

Як показала практика, лізингові компанії не дуже охоче йшли на реструктуризацію платежів клієнтів навіть у кризу. У цьому банки повели себе краще.

Ще один ризик - валютний. Якщо угода прив'язана до готівкового курсу валют, то всі ризики в разі девальвації гривні несе клієнт. Тобто платежі можуть зрости, і при цьому угоду потрібно буде оплачувати, щоб не втратити вже внесені гроші і машину.

Лізингодавці також не практикують так звані плаваючі ставки, які дозволяють у разі зміни вартості кредитних ресурсів знизити навантаження за кредитом.

Особистий досвід

Христина Аверіна, приватний підприємець:

- Рік тому у мене було невелике ДТП, про яке я після оформлення протоколу та суду, який визнав мене винною і призначив близько 50 гривень штрафу, просто забула. Постраждала сторона, не повідомляючи мене ні про що, подала на мене до суду.

Повістка, як у нас в країні це водиться, мені в руки не потрапив. У результаті на засідання суду я не прийшла, а на ньому представник постраждалої сторони, вказавши, що можуть бути проблеми зі стягненням з мене суми збитку в п'ять тисяч гривень, зажадав накласти арешт на мій автомобіль.

Суд намагався задовольнити його вимогу, але мене врятувало те, що автомобіль був узятий в лізинг. Реально виконати таку судову постанову було неможливо - автомобіль же не мій.

До слова, необхідну суму в ході подальших засідань вдалося зменшити в п'ять разів, але лякає сам факт, що з причини незначного збитку на автомобіль можуть накласти арешт. У цьому плані лізинг мене дійсно виручив.

До речі, процедура зняття арешту з автомобіля, як мені потім повідомили, може тривати більше півроку - зазвичай арешт знімають тільки після остаточного рішення суду.

Світлана Зайцева, юрист:

- Рік тому я уклала лізинговий договір з однією з відомих компаній для покупки автомобіля Volvo C30. Процес оформлення зайняв всього пару годин, умови також були досить привабливими.

Зворотний бік медалі проявилася після настання першого ж страхового випадку - хулігани розбили вночі скло й витягли різні дрібниці, на зразок CD-дисків. Дзвінок в лізингову компанію, яка обіцяла займатися всіма цими питаннями, нічого не дав.

Довелося самостійно возити документи в страхову компанію. Ще гіршою виявилася ситуація, коли я потрапила в ДТП і автомобіль серйозно постраждав. Лізингові компанії обіцяють надсилати евакуатор, мене ж проігнорували, і довелося займатися доставкою самостійно: я за свої гроші викликала евакуатор, сама доїхала зі своєю машиною до СТО і займалася оформленням документів.

З тих пір машина вже 6 тижнів стоїть на фірмовій СТО і чекає тої самої години, коли менеджери лізингової компанії попросять страхову компанію перерахувати на станцію гроші.

Телефоном страховики мені повідомили, що представники лізингової компанії протягом 4-х тижнів не забирали рахунок з СТО для страхової. Тепер вона не поспішає цей випадок оплачувати. У чому суть додаткового сервісу за лізингом, за який справно вимагають плату, зрозуміти так і не вдалося.

Алла Тимофієнко

500 Internal Server Error

500 Internal Server Error


nginx

500 Internal Server Error

500 Internal Server Error


nginx
500 Internal Server Error

500 Internal Server Error


nginx
Коментарі [ 500 Internal Server Error

500 Internal Server Error


nginx
]
Коментар:
Захисний код:
500 Internal Server Error

500 Internal Server Error


nginx
500 Internal Server Error

500 Internal Server Error


nginx
Авторизація
Електронна пошта:
Пароль:
Запам'ятати мене на цьому комп'ютері
Якщо ви новий читач, будь ласка, зареєструйтесь.
Ви можете увійти під своїм акаунтом Facebook
Facebook
500 Internal Server Error

500 Internal Server Error


nginx