По-русски
Українською

Leopolis Grand Prix
27-29 червня у Львові відбудеться найбільша автомобільна подія України та Центральної Європи.
Калькулятор витрат пального
  • Довжина маршруту:
    Вид пального:
    Середня вартість пального:
    Витрати пального на 100 км:
  •   км
      

AutoTravel у соціальних мережах


Свой первый холодильник мы с женой купили в магазине Комплект, находится в Одессе, нам понравился этот магазин.

В онлайн магазине оборудоваия stocktools.ru есть все. От ручного инструмента, до мощных лодочных моторов.
Показати на карті:
СТО
АЗС
Готелі
Кафе
Місця
Лісабон - Синтра - Мис Рока - Кашкайш - Ешторіл - Лісабон
5
Фото
Дорогою з аеропорту Лісабона
 
Відео




Вуличні музики посеред Лісабона. Маленька нічна серенада (В. А. Моцарт)
 

Залишаючи Київ у самий пік морозів (у день вильоту градусник показував -21 о 8 ранку), я навіть не підозрював, що потраплю в літо. Так, я знав, що у Лісабоні +16+18 градусів, але з досвіду навіть за такої температури буває не завжди комфортно.


Так сталося, що летів я доволі хитрим способом, але навіть я не розраховував, що спосіб видасться настільки "хитрим" :) Протягом неповних 24 годин я 4 рази злітав і сідав, перш ніж приземлитися на португальській землі, і провів ніч у аеропорту Шарля де Голля у Парижі, разом з купою афроамериканців неоднозначної зовнішності, яких щоправда постійно ганяли поліцаї – адже право на безкоштовну ночівлю у терміналі мають тільки пасажири з квитками. Мій також перевіряли пару разів.


Одразу дам корисну пораду щодо ночівлі в європейських аеропортах не у транзитній зоні. Таких на своєму рахунку маю вже 2. Насправді нічого страшного з вами не станеться, бо там є поліція і чергові, але зайва уважність, як власне і скрізь у людних місцях, не завадить. Так, наприклад, двоє хвацьких хлопців із тих "чорнявих", про яких я згадував вище, поцупили у Старбаксі 2 пачки немеленої кави поки працівники кав’ярні розкладали на прилавку свої коржики. Судячи за зовнішнім виглядом тих хлопців, я складно собі уявляю, як вони питимуть ту каву ранками, не знаю, хіба що гризтимуть :)


Так от порада, яка до "нєгрів" стосунку не має. Якщо ви ночуєте в європейському аеропорту, де основна валюта євро, тримайте при собі хоча б 5-7 чи 10 євро копійками. Річ у тому, що майже всі автомати, які дають вночі попити або поїсти, майже у всіх таких аеропортах приймають тільки монети, а розміняти їх серед ночі вам буде просто ніде.


Усі кав’ярні, наприклад, у Парижі закриваються о 22 годині, найраніше відкривається флагман всього антиукраїнського Старбакс - о 5:30, а потім за півгодини Макдональдс. Не дивуйтеся, що в "диких" європейських країнах у зону вильоту запустили фастфуди, вони ж дикі :) То тільки у нас в Борисполі всіх годують стейками по 25 євро від Friday's чи ще чимось від Costa coffe за такою ж ціною :) Про Duty free навіть говорити не хочу, воно у нас більше подібне на сільмаг, десь у якомусь далекому українському селі, куди товар привозять раз на рік, і той сільмаг один на 10 навколишніх сіл.


Так от, з Парижа рейс у мене був о 7 ранку, тому вкусити "хранцузького" життя я особливо і не встиг. Переліт пройшов нормально, єдине, я ще з вечора запідозрів, що у Air France працюють жлоби, бо коли я летів до Парижа, то замість їжі нам дали по 1 крекеру і склянці соку.


Ну нє, думаю, тут було летіти 1 годину, а от коли летітиму до Лісабона 3 години, от там дадуть. Тим більше, що в мене отих копійок на харчі, про які я писав вище, щоб вони були, не було. І таки дали на рейсі до Лісабона – круасан і каву! Вопщєм, вийшов у мене континентальний сніданок :)


Літаки до речі теж були такі собі, якісь Аеробуси, але такі малюсінькі, що коли поруч проїжджав теж Аеробус, але на Дубай, то мені здалося, що ми сидимо у кукурузнику і ось-ось полетимо поливати поля ядохімікатами.


Рідна для багатьох українців португальська земля прийняла мене "теплими обіймами", я зразу навіть трошки офігів, наскільки теплими. Рятуючись від "морозу" в паризькому аеропорту я добряче утеплився, і це далося взнаки, коли я виліз на сонце при +16 "у повному обмундірованіі".


Далі найцікавіше. Треба було потрапити в місто. Звісно перед поїздкою я порозпитував знайомих, хто там бував, що і як, і навіть дещо засвоїв. Але така от штука. Куди б я не їхав і де б не був, чомусь до поїздки я не можу читати про місця, де хочу побувати. Точніше читати можу і навіть іноді читаю, але куди цікавіше пізнавати все на власному досвіді, коли толком нічого не розумієш :) А вже потім, повернувшись додому, можу почитати де ж я таки був, і що там за дядько на коні сидить.


Але тут було просто. Аня Григораш, дякувати її, сказала, що автобуси з аеропорту їздять прямо до центру міста, і там все льогко і просто.


Так і виявилося. Тільки вийшов я із дверей, як побачив те, що мені було потрібне – трохи праворуч від виходу зупинка автобуса Aerobus з трьома кольоровими циферками. Куди їдуть 2 і 3 я не знаю, а от номер 1, це те що мені було треба.



Лісабон. Зупинка автобуса, що ходить з аеропорту до міста
Я показав дядькові папірець і сказав куди мені треба, він, приблизно такою ж витонченою англійською, як і я :), що з мене срі-фіфті, і він по ходу казатиме зупинки, а мені треба тіки уважно слухать.

По дорозі з аеропорту вам дадуть такий ось квиточок, який дасть вам надалі знижку 25% на туристичний автобус Лісабоном
Отож, моя зупинка називалася Saldahna (Сальданья). І проїзд коштував 3,5 євро. Якщо раптом хто думає де зупинятися в Лісабоні, я би радив саме цей район. Він однаково недалеко від центру (15-20 хвилин пішки з оглядом) і від станції Entrecamposs (10-15 хвилин) - звідси йдуть потяги до Сінтри (Sintra), але про це далі.


А поки трішки про момент комунікації. Якщо ви їдете до Лісабона, то самі шукайте, де вам краще вийти з цього Aerobus номер 1, а от якщо ви хочете далі рухатися на захід, то є 2 варіанти, залежно від того, куди вам треба.


Якщо ви їдете до Сінтри, то вам краще вийти на зупинці Restauradores, тут знаходиться станція Lisboa Rossio‎. Якщо вам потрібні Кашкайш (Cascais) чи Ешторіл (Estoril), то їдьте до кінцевої Cais do Sodre. І то й інше - станції приміської електрички, яка у Португалії має назву Comboios de portugal або CP. Усього біля Лісабона 4 лінії приміських електричок. Синя, жовта, зелена і червона. Зелена і жовта йдуть з Лісабона на захід, зелена йде континентом, і її кінцевий пункт Сінтра, а жовта – узбережжям, і останні дві станції цієї лінії Ешторіл і Кашкайш. Синя і червона фігачить на схід, але куди й чого не знаю, бо не був.


З готелем також вийшло доволі цікаво. Ні, сам по собі він був нормальний, в усякому разі за критерієм ціна-якість влаштував мене повністю – за 3 доби я заплатив укупі 60 євро. За такі гроші за 1 добу під час Євро-2012 іноземні фанати житимуть десь під Глевахою у палатках без світла і води :) А тут – душ, туалет, ліжко, телевізор, шаровий інтернет, ну і балкон з виглядом на місто і столиком, щоб можна було випити і закусити.



Мій балкончик у Лісабоні :)
Прикол в іншому. Цьому готелю насправді належить не вся будівля, а тільки четвертий поверх. Я заселився, мені видали ключі від кімнати, від поверху та від під’їзду, і більше до свого виїзду я нікого не бачив ні на рецепції, ні поблизу. Готель складається всього номерів з 5-6, і ще можна замовити сніданок за 3 євро з людини в день :) Вопщєм, пошти комунізм!


Про прогулянку Лісабоном багато розповідати не буду, бо кожен має і може винести з прогулянки щось своє, а перелік того, що подивитися можна почитати в Інтернеті – гугл знає все :) Я більше зосереджуся на якихось практичних речах і цікавих, як на мене, штукенціях.


Трамваї, пам’ятники і "прочі радості жизні" також цікаво, але місцева кухня – цікавіша не менше. Один знайомий, який вже колись бував у тих краях, порадив спробувати катаплану (cataplana) і я йому за це вдячний. Катаплана – це таке велике корито з морепродуктами та картоплею. Коштує 22 євро, але воно того варте.



Катаплана. Сам не зафотав, але десь таке :)
На жаль, подають його не скрізь, переважна більшість кафешок годує народ сендвічами, печивом та кавою, але по дорозі до моря по Руа Августа (Rua Augusta) пару-трійку кафе з катапланою я надибав.


Моїм завданням на Португалію було купання в океані, тому в перший же день я пішов шукати підходяще місце. Скажу вам чесно, у Лісабоні я його не знайшов. Узбережжя є, вихід до води також, але, по-перше, то тіпа не океан, а річка Техо (Rio Tejo) :), а по-друге, вода там якась брудна і каміння, схоже, що таки там ніхто не купається, хоча правда кого це коли зупиняло ;)


Добре допомогла ще одна знайома, з якою я колись давним давно починав займатися дурницями – витрачати всі гроші на подрожі )) Вона порадила шукати місце для купання десь у Кашкайші, або Ешторілі.


Тому, якщо будете в Лісабоні і захочете покупатися в океані, то – на електричку в Cais do Sodre і до Ешторіла чи до Кашкайша. Я би радив Ешторіал. Електричка там стає прямо на пляжі :)


Тепер про пересування містом і поза містом. У моїх планах було відвідати Сінтру, мис Рока (Cabo da Roca) – найзахідніша точка Європи, Кашкайш і Ешторіл.


Маючи у запасі 2 дні, я розділив їх так:


- цілий день на Сінтру. Унікальне місто з фортецею, купою парків та палаців. За день я навіть не все встиг, що планував. Краще було б два.
- інший день на Ешторіл, Кашкайш та мис Рока.


Такий розподіл пов’язаний із добиранням до цих пунктів, бо окрім потяга треба буде їхати ще й автобусом.


Отож Сінтра.


Насправді Вам підійде будь-яка станція зеленої лінії, проте треба зауважити, що на відміну від жовтої, на зеленій є відгалуження і треба бути уважним, щоб у разі потреби пересідати.


Розповім про 2 шляхи до Сінтри:


1. Від станції Lisboa Rossio. Звідси йдуть більшість прямих електричок до Сінтри. Ваша станція кінцева, і має назву Sintra або Sintra Estacio. Не ведіться на Mira-Sintra Melecas, то інше :) Читаємо на моніторах на станції, куди йде потяг, через скільки хвилин і з якої колії. Їх всього 4, тому заблудитися складно. Про квитки далі.


2. Від станції Entrecampos. Від неї їздив я, але це стосується також ще близько півтора десятки станцій, які знаходяться далі на схід від моєї. Від Entrecampos прямих електричок менше, але вони є. Знову таки, читаємо на моніторі Sintra або Sintra Estacio. Якщо немає, то чекати прямої не раджу, бо це даремна втрата часу. Шукаємо найближчий до Mira-Sintra Melecas – це наш, але на станції Cacem треба буде вийти з потяга і пересісти на цій же колії в інший, який іде до Sintra Estacio. Пересадка зазвичай займає 2-3 хвилини.



Лісабон. Зелена лінія приміської електрички (CP)
Далі про квитки. Їх купувати обов’язково, бо контролерами кишить увесь транспорт, більше того, краще зберігати і квитанцію про купівлю квитка, на випадок якщо електронна картка не спрацює, у мене такий випадок був. Для зальотних чуваків тіпа мене, найпростіше діяти так. На всіх станціях метро та приміських електричок стоять автомати з продажу квитків. Це такі собі звичайні тачскріни з написом Bilheteira (tickets).


Лісабон. Апарат, що видає квитки :)
Щоб їздити у метро чи електричці, крім власне проїзду, обов’язково слід придбати спеціальну картку - це така ось зелена штука, якою доторкаєшся до турникетів, щоб тебе впустило чи випустило.

Картка на проїзд у транспорті Лісабона
Купити її можна в автоматі разом із оплатою проїзду, або ж у касі, якщо така є :) Каси зазвичай працюють з 7 по 21, а потяги їздять із 5 до 24.


Обираємо відому нам мову, наприклад, англійську, обираємо, що нам треба купити картку і поїздку. Обираємо кінцевий пункт (початковим буде станція, де ви купуєте квиток), для цього тиснемо Titulo CP Lisboa, з’явиться перелік станцій, обираємо потрібну, обираємо форму оплати (готівка чи картка), закидаємо копійки чи платимо з картки і далі автомат викидає вам картку з поїздкою.


Можна купити квиток у обидва кінці, можна в один кінець. На вартість це не впливає – 2,05 в один кінець, 4,10 - у два. Ну і +50 центів картка.


Увага! На деяких станціях для того, щоб "активувати" свою оплачену поїздку (тіпа закомпостувати талончик) треба просто доторкнутися до приймача у турникетах, інакше ви просто не потрапите на платформу. Те ж саме треба зробити на виході.


Але на деяких станціях, і зокрема на Entrecampos, вхід на платформу вільний, але перед виходом туди треба "активувати" поїздку, доторкнувшись карткою до спеціального пристрою, який стоїть біля автомата з продажу квитків.


Картку не викидаємо. Надалі її можна повторно використовувати як у електричках, так і в інших видах транспорту – метро, автобус, трамвай.


Наприклад, у метро треба вставити цю картку у спеціальний отвір при купівлі квитка, і його буде зараховано на картку. На автоматах для продажу квитків на приміські електрички є спеціальне місце, куди цю картку треба прикладати при купівлі квитка.


У міському транспорті Лісабона, є така штука як проїзний на 1 день, коштує він 5 євро. 1 поїздка в метро коштує 1,25. Якщо сідаєш у автобус і береш квиток у водія, то платиш 1,75. Тобто якщо ти плануєш протягом дня скористатися хоча б пару разів метро та пару разів автобусом. Можна брати сміливо. Та і взагалі думаю варто взяти, тоді менше голова болітиме, якщо десь щось забудеш чи не знайдеш де купити. Ах так, купити цю радість можна в автоматі з продажу квитків на метро, ну і в касі того ж метро. Може ще де, але цього я не знаю :)


У напрямку Ешторіла та Кашкайша історія з квитками та сама, але тут варіант поїздки єдиний – сідаємо на електричку на Cais do Sodre і їдемо куди нам треба. Вартість та сама, як купувати квитки – вже вміємо.



Лісабон. Жовта лінія приміської електрички (CP)
Ну а  про те, що побачити у Сінтрі, Кашкайші та решті цікавих міст західної Португалії, а також як добратися до мису Рока (найзахіднішої точки Європи) – читаємо у другій частині звіту, бо якось і так довгувато виходить :)

Теги: Португалія, Лісабон, Сінтра, Кашкайш, мис Рока, Ешторіл, поради. подорож





Коментарі [0]
Коментар:
Захисний код:
Авторизація
Електронна пошта:
Пароль:
Запам'ятати мене на цьому комп'ютері
Якщо ви новий читач, будь ласка, зареєструйтесь.
Ви можете увійти під своїм акаунтом Facebook
Facebook