По-русски
Українською
Погода:
  • Курси валют: USD 11.5   EUR 15.7
  • Пальне: A92 10.53   A95 10.90   ДП 9.74

Leopolis Grand Prix
27-29 червня у Львові відбудеться найбільша автомобільна подія України та Центральної Європи.
nashelito: архів
Виберіть проміжок часу, за який Ви хочете подивитись записи в блогах

Хмара тегів
jazz Jazz Koktebel Іркутськ Іссик-Куль Ґерґеті Ґерґеті Трініті Абхазія автостоп Ананурі Ангара Арагві Арка Дружби Ахалхалакі Білорусь Байкал Боржава буддизм Бурхан Бурятія Бухара Військово-Грузинська дорога вірмени Ваніс Квабебі Вардзія Великий Шовковий Шлях Верхній Ларс вино гори греки Грузія Гур Емір джаз Джварі дорога Жинвалі Жинвальське водосховище законодавство залізниця Кавказ Казахстан Казбеґі Кам'янець-Подільський караван-сарай Карпати КБЖД Киргизстан книги Коктебель кордон Крим Кумурдо Ліствянка література лобіані Львів мінарет міст Міст Миру Мале Море Малий Кавказ мандри маршрут медресе Мейдана Метехі мечеть мис митниця мовзолей монастир монахи море мотаня Мткварі Мцхета Ніноцмінда ніч навпростець напівпустеля Нарікала озеро Ольхон остріа Ош Південна Осетія пішки Паравані плов полонина пором Порт Байкал прикордонний перехід прогулянки Регістан Російська Імперія Російська Федерація Росія руїни Сіоні Сакартвело Сакгамо Самарканд Светіцховелі Свецісховелі свята Ніно Середня Азія Сибір скарб Степанцмінда таємниця Тамерлан Ташкент Тбілісі Тимур Тмоґві Тоба-Варчхілі трекінг Тсхрацкаро тунель Тянь-Шань Угулбек Узбекистан Україна фестиваль фортеця Форум Видавців фото Хіва хінкалі хачапурі Хертвісі Хобой Ходжа Насреддін храм храми Хрестовий перевал християнство Хужир Цалка цариця Тамара церква Цмінда Самеба шаманізм Шаманка Шердор
AutoTravel у соціальних мережах


Свой первый холодильник мы с женой купили в магазине Комплект, находится в Одессе, нам понравился этот магазин.

В онлайн магазине оборудоваия stocktools.ru есть все. От ручного инструмента, до мощных лодочных моторов.

На дорозі, або Коротка антологія пострадянського автостопу

19 березня 2012, 13:04

Всі знають про традиційність автостопу у Cтарій Європі, про те, що не можна ловити авто на автобанах, що німці очікуватимуть від вас фінансової участі у вартості бензину, а гірські жителі поблизу Альп підвезуть більш охоче, ніж інші водії...

Але, крім цих їжджених-перевиїжджених ще “дітьми квітів” і доглянутих доріг Європи є десятки тисяч кілометрів інших шляхів: більш доступних, бо, принаймні, не потрібно доводити шенгенським митникам, що ти не верблюд. :)

Ні разу не сумніваючись у красі європейських ландшафтів я дозволю собі грубе порівняння.

Як у провінційному Кам'янці-Подільському досі не навчилися робити настільки таких гарних листівок та сувенірів, як це вміють у карнавальному і чарівному Львові, так і сибірські, кавказькі, середньоазійські, ба — й українські дороги досі чекають на своїх вдячних пілігримів автомобільної ери, співців свободи і вільних мандрівників, тобто тих, хто подорожує автостопом.

Автостоп передбачає безкоштовне пересування автомобілями тих людей, які самі погоджуються підвезти. Найочевиднішою винагородою для таких водіїв є цікаве спілкування.

Найчастіше так подорожують ті, кому подобається пізнавати нову країну через спілкування з її жителями у природних умовах, а не в стерильній атмосфері сфери туристичних послуг, а також мандрівники, котрі не мають багато грошей. Ще один помічник такого мандрівника — CouchSurfing.

Але всі, всі автостопники кажуть, що гроші в житті і особливо у мандрах — не головне :)

То що відбувається з автостопом у тій частині світу, де майже всі досі розуміють російську мову?

Я спробував організувати це у вигляді такого собі рейтинґу.

Суб'єктивного, звісно, як і все наше світовідчуття. :)

7. Узбекистан

Траса Ташкент - Андіжан. Відроги Тянь-Шаню

Перш за все — можливості автостопу не помічено. :)

Країна продовжує жити однією ногою в Радянському Союзі, візуально — кожний третій там — міліціонер.

Замість автостопу — дуже дешевий громадський транспорт і таксі.

Українцям віза не потрібна, але є якась химерна реєстрація, без якої у країні можна перебувати лише три дні, крім вихідних. Тобто, якщо заїхати в Узбекистан у середу, то без реєстрації можна побути там аж до неділі. Реєстрацію для туристів роблять готелі, які мають спеціальну ліцензію. Як правило, найдешевші готелі її не мають, тому мандрівники, які подорожують бюджетно планують своє перебування в країні так, щоб не вляпуватися в бюрократичні капкани.

Під час перетину кордону потрібно заповнити декларацію, куди вносяться всі гроші, які є, навіть якщо десь в кишені завалялося 10 грн, а також — техніка (наприклад — ноутбук, електронна книга, фотоапарат, телефон). Митники будуть просити написати вартість кожної одиниці техніки у декларації — на це вестися не потрібно, можна просто написати “б/у”.

Ця декларація — дуже важливий документ, не менш важливий, ніж закордонний паспорт, її можуть перевіряти всілякі прості міліціонери на вулицях.

Про те, на що в Узбекистані дивитися, як і куди їздити читайте в маршруті. :)

6. Киргизстан

Дорога від Бішкека до Іссик-Куля

Киргизстан — країна бідна, але шалено гарна. Гори Тянь-Шаню і Паміру, осеро Іссик-Куль, Ферганська долина і найбільш доступний семитисячник — Пік Леніна. Вважається, що сходження на нього по класичному туристичному маршруті не потребує особливого альпіністичного досвіду і технічних вмінь.

Біля Іссик-Куля вдалося зафіксувати автостоп, тільки тому Киргистан тут на 6-у місці, а не на останньому. Щоправда молодий киргиз, що нас підвозив, просто міг не знати російську мову на такому рівні, щоб попросити грошей. :)

Під час перетину кордону між Андіжаном і Ошем, киргизький митник спробував натякнути про хабар, але ми його не зрозуміли, тому все обійшлося. :)

5. Казахстан

Автостопники на трасі між Таразом та Шимкентом

За рівнем життя в СНД Казахстан поступається лише Росії і значно випереджає Україну.

Віднедавна, після укладення митного союзу, для проїзду через Казахстан, Росію та Білорусь потрібно заповнити одну і ту ж саму міграційну картку, яка дає можливість перебувати на їх території 90 днів без реєстрації.

Оскільки країна багата, вартість проїзду в громадському транспорті досить висока і можливість автостопу дуже важлива. Але, ні у південно-східних регіонах, біля Таразу і Шимкенту, ні між Бейнеу та Атирау на заході автостопу зафіксувати не вдалося. Водії зазвичай просто не реагують на міндрівників на дорозі. Лише таксисти під'їжджають десятки разів.

Лиш у північно-західній частині країни, між казахським Атирау і російською Астаханню, водії почали зупинятися і підвозити не гірше, як це буває у Білорусі та Україні, котрі поділяють 3 та 4 місця.

3-4. Білорусь

Весняна повінь в Білорусі

Багато українців вважають, що білоруси живуть добре, що у них гарні дороги і високі зарплати. Щодо доріг, поки, заперечень немає. Щодо іншого — важко сказати, бо всі водії, котрі там мене підвозили, говорили про корупцію, про неможливість придбання валюти, про те, що гарні дороги — лише транзитні, що мальовничі села попід цими дорогами, ідеально рівні поля біля них — абсолютно “потьомкінське” явище, що у провінції села занепадають і вимирають, не знають асфальту і газу...

Але зупиняються білоруси охоче, спілкуються відкрито. Мені пощастило їхати одного разу з активним білоруським опозиціонером, а знаний мандрівний блогер Богдан Логвиненко якось “застопив” одного з кандидатів у президенти Білорусі. :)

3-4. Україна

Білоруські мандрівники неподалік від Підгорецького замку на Львівщині

Сотню разів я чув від українських водіїв, що у нас ніхто просто так не стає. “Але ж Ви зупинилися...:)” - відповідаю в соте.

Звісно, більшість українців живуть не надто заможно, є у нас таксисти, але навіть у нас буває, що таксисти підвозять безкоштовно на досить значні відстані.

Часом доводиться стояти на трасі годину, другу, третю, але, зрештою, знаходиться добра душа, яка підбирає мандрівника.

Загалом у нас подорожувати таким способом можна, особливо дівчатам (бажано вдвох). Це жодним чином не впливає на їх безпеку. Просто чоловіки люблять перебувати в присутності симпатичних жінок.

Проте, чомусь бувають такі “мертві зони”, де можна зависнути на добу — останні 15 кілометрів перед Білоруським кордоном, між Черніговом і Гомелем, об'їзні Миколаєва та Бердянська, траса між Мелітополем та Маріуполем...

2. Росія

Федеральна траса. Красноярський край, Росія

Росія дуже підходить для подорожей автостопом. Багато російських мандрівників подорожують тільки так.

Один з класичних найдавніших автостопних маршрутів — поїздка по федеральній трасі через Сибір на Далекий Схід, до Тихого океану.

Величезні російські відстані створюють унікальні умови співпраці між автостопниками і далекобійниками — перші подорожують, а другі рятуються від нудьги та сну за кермом. Часто буває так, що водій і мандрівник їдуть разом тисячі кілометрів, разом обідають і ремонтують авто, ночують в одній кабіні.

За декілька днів такої подорожі вдається стати частиною життя іншої людини, дізнатися про те, чим вона живе і про що мріє. Бувають навіть випадки, коли далекобійники “передають” автостопника один одному по трасі...

1. Грузія

Українські автостопниці в Грузії біля Вардзії

Сакартвело, любов моя! :)

Країна, де завдяки природній і вічній гостинності автостоп переміг і процвітає.

Там не діє жодне з класичних правил автостопу, в позитивному сенсі, бо можна стояти будь-де і будь-коли, навіть там, де і дороги толком немає і авто проїжджають двічі на день. Бо і тоді кожне з них зупиниться і, якщо водій не зможе підвезти, то нагодує цукерками, або виноградом :)

Надзвичайної краси ландшафти і невеликі відстані, помірні ціни і легендарна кавказька гостинність роблять Грузію ідеальною країною для подорожей автостопом.

Крім того, грузини дуже люблять українців і Грузія, однозначно, є найбільш безпечною та некримінальною країною з усіх згаданих вище.

А ось і перший маршрут для подорожі Грузією.

Найчастіше, для того, щоб поїхати автостопом, потрібно лише наважитися і відкритися світу, чекати на попутні авто з посмішкою і бути готовим допомагати людям.

А потім уже буде пізно відступати назад, вітер змін забере в полон і з'явиться нагода скласти свій власний подібний рейтинґ...

Тож приємних вам подорожей, попутного вітру і, як кажуть автостопники, — теплої траси! :)

Фото автора


Якщо ви знайшли помилку на цiй сторiнцi, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.

Теги: автостоп, мандри, дорога, Росія, Україна, Грузія, Казахстан, Киргизстан, Тянь-Шань, Іссик-Куль, Узбекистан, Білорусь




Коментарі [0]
Коментар:
Захисний код:
Авторизація
Електронна пошта:
Пароль:
Запам'ятати мене на цьому комп'ютері
Якщо ви новий читач, будь ласка, зареєструйтесь.
Ви можете увійти під своїм акаунтом Facebook
Facebook