По-русски
Українською
Погода:
  • Курси валют: USD 11.5   EUR 15.7
  • Пальне: A92 10.53   A95 10.90   ДП 9.74

Leopolis Grand Prix
27-29 червня у Львові відбудеться найбільша автомобільна подія України та Центральної Європи.


Венеція по-голландськи

Харлем - Амстердам - Роттердам - Дордрехт - Гаага - Дельфт
0

Амстердам

Нідерланди, Північна Голландія
Давній Амстердам - є столицею королівства Нідерландів та одним з найбільших історичних міст Європи

Храм Светіцховелі

В XI столітті на місці базиліки зводить церква Дванадцяти апостолів - храм Светіцховелі. Це – головний кафедральний собор та найбільша церква сучасної країни
AutoTravel у соціальних мережах


Свой первый холодильник мы с женой купили в магазине Комплект, находится в Одессе, нам понравился этот магазин.

В онлайн магазине оборудоваия stocktools.ru есть все. От ручного инструмента, до мощных лодочных моторов.

Де і за скільки можна "поганяти"

18 жовтня 2011
Хочеться поганяти з вітерцем, не ризикуючи здоров'ям і гаманцем? Є такі місця, де ризикувати можна майже без побоювання.
 
"Я не вважаю себе водієм-лихачем, але, виїжджаючи на трасу, просто не в силах їхати зі швидкістю менше 150 км/год. Пару раз штрафували, але характер-то не змінився, жага швидкості залишається", - каже одесит Руслан Левченко.

Звичка Руслана - їздити швидко - не чужа багатьом українцям, яким важко відмовитися від викиду в кров адреналіну.

Проте в нашій країні практично немає місць, де можна отримати справжній заряд емоцій від гонок і залишитися при цьому цілим і неушкодженим. Якщо спрага швидкості поглинає з головою, треба їхати у Західну Європу - там є маса трас, де кожен бажаючий відчує себе справжнім гонщиком.

Одинока "Чайка"

В Україні покататися з вітерцем складно. Дехто, звичайно, примудряється ганяти на занедбаних аеродромах, проте бетонне покриття, так само як і конфігурація злітних смуг, не призначені для гонок і небезпечні для життя.

Мало не єдиний більш-менш пристосований для гонок вітчизняний автодром - це "Чайка" під Києвом. Щоб позмагатися, на нього з'їжджаються гонщики-любителі з усієї Україні.

"Чайка" має дві траси: одне кільце для автогонок (2900 м), друге - для картингу (1160 м). На "Чайці" регулярно проводяться "трек-дні" (про них можна дізнатися на сайті автодрому www.chayka-ring.com). Тривалість дня - з 10 ранку до 6 вечора.

Щоб взяти участь в гонках, потрібен автомобіль, шолом (його можна орендувати за 20 грн. на день) і медична страховка (коштує 30 грн. на день). Кожен заїзд триває 15 хвилин і коштує 170 грн. Два заїзди обійдуться в 280 грн., три - в 350 грн.

При бажанні на місці за 500 грн. можна придбати клубну картку на 1 рік, вона дає 20% знижку на участь у всіх гонках на "Чайці", а також на послуги кафе і картингу, які знаходяться на території автодрому.

Як правило, змагання проходять заїздами по три-чотири авто. Щоб гонка була більш цікавою, суперниками ставлять "однокласників", тобто авто зі схожими характеристиками і потужністю.

Деякі "трек-дні" роблять тематичними, куди допускаються виключно машини певних марок. А взагалі до машин не чіпляються - можна кататися як на Daewoo, так і на Honda.

Правда, потрібно пам'ятати про страховку: КАСКО не поширюється на авто, які беруть участь в гонках і спортивних змаганнях. Взяти авто напрокат - теж не варіант. За таку "хитрість" можна навіть судовий позов виклопотати, якщо орендодавець з'ясує, що автомобіль брав участь в гонках.

Картинг на "Чайці" працює щодня: в будні дні 10-хвилинна гонка (заїзд) коштує 100 грн./10 хвилин, у вихідні - 120 грн./10 хвилин. За прокат спортивного карта доведеться віддати ще 350-500 грн. за кожен заїзд.

Втім, щоб покататися на картингу, необов'язково їхати на "Чайку". Тільки в межах Києва є не менше п'яти картинг-центрів, як критих, так і відкритих. Ціна заїзду приблизно однакова скрізь: 100-120 грн./10 хвилин для дорослих і 70-80 грн./10 хвилин - для дітей.

Тим, хто сумнівається у своїх водійських здібностях, можна пройти попередні тренування. На автодромі за дві години "петляння" на автомобілі потрібно віддати 300 грн. Якщо мова йде про картинг, то ціна питання зростає: заняття з інструктором обійдеться в 250 грн. плюс плата за три заїзди на карті (перший - пробний, інші два - тренувальні).

До речі, при бажанні можна отримати навіть ліцензію справжнього гонщика. Для цього потрібно пройти курс навчання в спеціальній школі. Кілька днів навчання коштують 3-4 тис. грн.

Після закінчення курсів "випускнику" видають сертифікат, на основі якого він має право отримати гоночну ліцензію, а вже вона дає право брати участь в офіційних змаганнях, що проводяться при Автомобільній Федерації України (ФАУ).

Це і кільцеві гонки, і автокрос, і ралі-рейди, і змагання з картингу. Ти, хто мають ліцензію, можуть розраховувати на 20% знижку на гонках на "Чайці". Для отримання ліцензії необхідно звернутися в місцевий підрозділ (знайти можна на сайті fau.in.ua) і заповнити спеціальну заявку.

Але краще - за кордоном

Досвідчені автовласники і завзяті любителі гонок кажуть, що в Україні жоден автодром не можна порівняти з європейськими трасами, яких там безліч.

Хоккенхайм, Монца, Нюрбургрінг у Німеччині, автодроми Монца в Італії та Алгарве в Португалії - це далеко не повний перелік тих треків, на яких можна відчути себе справжнім гонщиком.

"Коли я ледь не розбив на "Чайці" свій Mitsubishi Evolution, вирішив, що у нас більше ніколи не буду їздити. Краще витрачу більше грошей, зате злітаю до Європи і поганяю на справжньому спортивному авто, не боячись "угробити" його", - розповів київський бізнесмен Сергій Савченко.

Головна відмінність європейських автодромів від українського - покриття, наявність "гравійних пасток", які значно знижують ризик загибелі авто при його вильоті з траси, в довжині (коло в Хоккенхаймі складає 4,57 км, в Нюрбургринзі - 5,15 км, в Алгарве - 4,69 км), а також у тому, що це - справжні гоночні траси.

Там регулярно проходять змагання світового масштабу, в тому числі і "Формула-1".
Навіть на самих серйозних автодромах є дні (зазвичай це уїк-енди), коли будь-хто може приїхати і спробувати себе в ролі Шумахера.

Досить заплатити 100-400 євро, і можна провести на трасі цілий день з ранку до вечора. Причому в тому ж Нюрбургринзі можна кататися на своєму автомобілі, обмежень немає.

Однак не варто забувати, що "цивільні" авто не підходять для гонок, і за день "покатушок" можна повністю вбити свою машину. Крім того, навіть якщо авто має міжнародний поліс "КАСКО" (його оформляють більшість українських СК), збиток від гоночної їзди він, на жаль, не покриває.

Тому на європейських автотреках пропонують взяти в оренду справжній гоночний автомобіль.

"Дійсно спортивне авто: з поліпшеною підвіскою, чітким рульовим керуванням, чіпкими гальмами. Воно відмінно тримає дорогу, входячи плавно навіть у самі круті повороти, в той час як "цивільний" автомобіль гонщика вже давно б лежав на даху", - розповідає Рауль Чілачава, ведучий телепрограми "Дві кінські сили".

Цим займаються спеціальні орендні компанії та бюро (www.rent-racecar.de або www.tte-racing.de, наприклад). За 300 євро в день гонщику запропонують напрокат Suzuki Swift Sport, за 500 євро - VW Golf 5 GTI, а за 2500 євро - Porsche 997 GT3 3.8 Clubsport.

Всі авто застраховані, ліміт страхового покриття становить 10-50 тис. євро залежно від класу машини.

Ще одна особливість зарубіжних трас - при них завжди існує повноцінна інфраструктура: треки для баггі і картингу, а також невеликий готель в радіусі 1-10 км, щоб автолюбителі, які приїжджають із сусідніх міст або з-за кордону, могли провести на гонках всі вихідні.

Перебування в готелі обійдеться в середньому в 70 - 110 євро/доба.

За кордоном дуже розвинена система автомобільного освіти. Наприклад, за курс вартістю 5-7 тис. євро будь-якій людині досвідчені гонщики можуть дати відмінні навички справжньої спортивної їзди, а не банальну ліцензію-папірець.

У що обійдуться аматорські перегони?

В Україні:

- 15-хвилинний заїзд - 170 грн.;
- Оренда шолома - 20 грн./день;
- Страховка - 30 грн./день;
- Консультація інструктора - 50 грн.
Разом: близько 1100 грн./день

В Європі:

- Гоночний день на треку - 100-400 євро;
- Оренда спортивного авто (з екіпіровкою, страховкою і командою механіків) - 500-2500 євро/день;
- Вартість перельоту туди і назад - 200-300 євро;
- Проживання в готелі - 70-110 євро/доба.
Разом: від 1000 євро/вікенд

Резюме: Три-чотири дні і 1200-2500 євро достатньо, щоб "спробувати на зуб" найзнаменитіші гоночні траси Західної Європи. Резервувати час краще заздалегідь через сайти гоночних трас.

Павло Харламов, Гроші
Якщо ви знайшли помилку на цiй сторiнцi, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.




Коментарі [0]
Коментар:
Захисний код:
Авторизація
Електронна пошта:
Пароль:
Запам'ятати мене на цьому комп'ютері
Якщо ви новий читач, будь ласка, зареєструйтесь.
Ви можете увійти під своїм акаунтом Facebook
Facebook