По-русски
Українською
Погода:
  • Курси валют: USD 11.5   EUR 15.7
  • Пальне: A92 10.53   A95 10.90   ДП 9.74

Leopolis Grand Prix
27-29 червня у Львові відбудеться найбільша автомобільна подія України та Центральної Європи.


Венеція по-голландськи

Харлем - Амстердам - Роттердам - Дордрехт - Гаага - Дельфт
0

Амстердам

Нідерланди, Північна Голландія
Давній Амстердам - є столицею королівства Нідерландів та одним з найбільших історичних міст Європи

Храм Светіцховелі

В XI столітті на місці базиліки зводить церква Дванадцяти апостолів - храм Светіцховелі. Це – головний кафедральний собор та найбільша церква сучасної країни
AutoTravel у соціальних мережах


Свой первый холодильник мы с женой купили в магазине Комплект, находится в Одессе, нам понравился этот магазин.

В онлайн магазине оборудоваия stocktools.ru есть все. От ручного инструмента, до мощных лодочных моторов.

Погані дороги: як їздити

3 квітня 2014  АвтоТревел

У нашій країні навесні разом зі снігом традиційно сходить і асфальт: щороку з березня по червень їздити містом небезпечно, адже можна і ходову частину автомобіля пошкодити, і в аварію потрапити. Цієї весни, завдяки відносно теплій зимі, асфальт не дуже схожий на місячну поверхню з кратерами, як це було рік тому, але місцями дорога всіяна ямами, в які запросто може провалитися колесо. "Сегодня" розповідає, як треба їздити українськими дорогами, щоб не постраждали пасажири, водій і саме авто.

Навіщо сповільнюватися

Долаючи чергову нерівність, водії практично завжди сумніваються, на якій швидкості це найкраще робити. З одного боку, якщо трохи натиснути на газ, авто менше трясе, а в салон передається не так багато неприємних звуків - тому водії-новачки зазвичай воліють "пролітати" ями. А ось досвідчені водії завжди знижують швидкість на поганій ділянці дороги, аж до того, що навіть зовні невелику ямку "переповзають" на швидкості 3-5 км / год. Хто ж має рацію?

Робота підвіски авто заснована на перетворенні удару при наїзді колеса на нерівність дороги у переміщення пружного елемента підвіски (амортизатора, сайлентблоків). Зі шкільного курсу фізики ми знаємо, що сила удару залежить від маси, розмірів і швидкості. Тобто, чим нижче швидкість авто і менше глибина ями, тим нижче буде навантаження на ходову частину автомобіля і навпаки. Елементи підвіски розраховані лише на певне навантаження (наприклад, на проїзд нерівності "лежачого поліцейського" на швидкості до 30 км/год), і якщо її перевищити, удар передається на кузов  при цьому чути глухий металевий стук), що призводить до пошкодження силових елементів його конструкції. Чим частіше відбувається навантаження на ходову частину і чим вищою є при цьому швидкість , тим швидше відбувається знос резино-технічних деталей. Тому поспішати на нерівних дорогах не варто.

Небезпечне гальмування

Навіть якщо ви вважаєте себе дуже хорошим водієм і розраховуєте, що у разі появи ями встигнете загальмувати або об'їхати її (впевненості додає те, що на авто стоять відмінні гальма і всі сучасні системи безпеки), на поганій дорозі краще не розганятися швидше 40 км/год. Річ у тому, що на різкий удар по гальмах (наприклад, якщо ви помітили яму занадто пізно або просто дорога погано освітлена) може пізно зреагувати водій авто, яке рухається слідом за вашим. І хоча в народі прийнято вважати , "що винен той, хто позаду", дії водія, котрий різко загальмував порушують п. 12.9 ПДР (у наші дні, коли кожен третій автомобіль оснащений відеореєстратором, довести різке гальмування не так вже й складно).

Правила дозволяють різко гальмувати лише в тому випадку, якщо без цього немає можливості запобігти дорожньо-транспортній пригоді, але дорожня нерівність - явно не той випадок. Також важливо знати, що якщо авто обладнане антиблокувальною системою гальм (АБС), то різке гальмування на ямі може зіграти з водієм злий жарт: колесо блокується в повітрі, спрацьовує АБС (примусово відключає гальма), і авто стає неконтрольованим.

Збільшення швидкості: "за" і "проти"

Місяць тому Державтоінспекція виступила з ініціативою підвищити дозволену в місті швидкість з 60 до 80 км/год на певних ділянках доріг. У період з 10 по 21 березня пройшло відкрите обговорення ініціативи (зауваги приймали електронною поштою і на сайті ДАІ ), в ході якого висловилися майже 54 тис. людей - серед них і водії, і велосипедисти, і пішоходи. Нововведення повністю підтримали 43% респондентів, частково - 28%, а проти висловилися 29%. 

Аргументи "ЗА". Умови руху на багатьох столичних дорогах дозволяють рухатися досить швидко без ризику для безпеки дорожнього руху. Тим часом, ці вулиці давно перетворилися на своєрідну "годівницю" для інспекторів ДАІ, які зупиняють водіїв, котрі розігнатися швидше належного, і беруть хабарі. Тому учасники дорожнього руху не проти, щоб швидкість підвищили на Набережному, Наддніпрянському, Столичному шос , а також на вул. Саперно-Слобідська, Південному мості, Оболонському проспекті, виїзді в сторону Вишгорода, проспекті Ватутіна і Окружний - скрізь, де дороги більш-менш нормальні. Ці пропозиції начальник ДАІ вже відправив голові Київміськадміністрації. Але в КМДА кажуть, що рішення буде прийнято не раніше травня.

Аргументи "ПРОТИ". Більше половини учасників опитування у своїх листах відзначили, що для збільшення швидкісного ліміту немає необхідних умов. Стан дорожнього покриття зараз поганий: якщо авто потрапить в яму на швидкості 80-100 км/год, шансів утримати контроль над ним набагато менше, ніж при швидкості 60-80 км/год. Зокрема, водії виступили категорично проти підвищення швидкості на вулиці О. Теліги, проспекті Перемог , Московському та Броварському проспектах, Московському мосту, бульварі Дружби Народів і вулиці Академіка Заболотного. Тобто скрізь, де дорога після зими залишає бажати кращого.

Крім того, на цих "швидкісних" дорогах є нерегульовані пішохідні переходи, відсутні "кишені" для громадського транспорту, а в правому ряду автомобілі паркуються хаотично.

Як пролетіти над ямою

Якщо ви бачите , що безпечно об'їхати яму не вийде (ліворуч і праворуч є перешкоди або інші авто), а позаду вас немає інших машин, над "кратером" можна спробувати, в прямому сенсі цього слова, пролетіти. Для цього бувалі водії використовують нехитрий прийом. Перед самою ямою потрібно різко натиснути на гальма, щоб авто максимально сповільнилося (при цьому пружні елементи передньої підвіски стискаються), а після цього відпустити гальмо і проїхати яму на мінімальній швидкості накатом (пружні елементи ходової після припинення гальмування розтискаються і наче "підкидають" передню частину авто вгору). У результаті такого прийому колесо проїжджає по ямі з мінімальним тиском і на підвіску не передаються сильні удари. Мало того, що це береже ходову частину авто, так ще й знижується ризик пробити колесо і пошкодити диск через зіткнення з гострими краями глибокої ями, а міняти брудні колеса посеред дороги - не найприємніше заняття.

Додамо, що вкрай важливо навесні не заїжджати в глибокі калюжі - під будь-якою з них може ховатися дуже глибока яма. Те ж стосується і каналізаційних люків, кріплення яких за зиму прогнивають, і вони попросту перевертаються.

Колія на асфальті

Окрім ям, водіям часто трапляється і такий небезпечний для керованості авто вид деформації дорожнього покриття, як колійка - слід від коліс перевантажених вантажівок. Головна проблема тут у тому, що при русі по такій ділянці дороги з'являється така поведінка, як часті удари боковини колеса об борти нерівності, котра міняє траєкторію руху авто, що може призвести до втрати керованості. Особливо великим ризик є після дощу, коли в колії накопичується вода і з'являється ефект аквапланування (авто втрачає зчеплення з дорогою). Крім того, може з'явитися поздовжнє розгойдування, що викликає занос і перевертання автомобіля. Щоб уникнути проблем при русі по колійці, потрібно знизити швидкість і уникати будь-яких різких рухів кермом до тих пір, поки не потрапите на рівну ділянку. Варто відзначити, що ризик втрати керованості особливо значний при спробі здійснити обгін, коли з колійки треба виїхати на високій швидкості, а потім точно так само повернутися у неї (після обгону). Від цього маневру краще відмовитися, або ж потрібно бути готовим до контраварійна дій в разі занесення: кермо потрібно тримати двома руками, в разі занесення обертати його в сторону, протилежну заносу до відновлення траєкторії, а потім натиснути на педаль газу.

Бічне розвантаження

Іноді на дорозі з'являються ями з критичною глибиною (є ризик, що колесо провалиться і буде пошкоджено днище або бампер), а можливості об'їхати яму немає, як і "пролетіти" над нею. У цьому випадку, задля уникнення сильного удару по підвісці, можна застосувати прийом під умовною назвою "бічне розвантаження". Використовується вже описаний вище ефект навантаження передньої осі (удар по гальмах для того, щоб стиснулися елементи передньої підвіски). Якщо поєднати таке гальмування з поворотом, то авто, завдяки відцентровій силі, хилитиметься набік, причому більше навантажується та сторона автомобіля, яка рухається по внутрішній його частині.

На практиці перед вибоїною досвідчені водії імітують входження в поворот, різко повертаючи кермо так, щоб колесо, яке потрапляє в яму, виявилося на зовнішній (развантаженій) стороні дуги. А потім повертають кермо назад, вирівнюючи курс. Передній стабілізатор поперечної стійкості при цьому працює як торсіон (пружина у вигляді валу, що працює на кручення) і додатково піднімає переднє колесо, якому загрожує сильний удар. Але відзначимо, що цей прийом не можна використовувати під час подолання горбів, каменів, купин, інакше удар розвантаженого колеса може легко призвести до перекидання транспортного засобу. Крім того, є ризик занесення в разі найменшої помилки.

Дороги полагодять не скоро

У "Київавтодорі" кажуть, що роботи з ліквідації дорожніх нерівностей почалися з початку березня. Щоправда, реальні поліпшення кияни побачать лише до середини квітня (для якісного ремонту потрібно, щоб середня температура повітря становила не менше +10 градусів). Але грошей вистачить лише на ямковий ремонт: в бюджеті столиці на дороги виділено 27 млн ​​грн, що становить лише 5% необхідної суми.

Не краща ситуація з дорогами і в інших регіонах країни. Так, за словами глави "Укравтодору" Олександра Маліна, "цього року відомство взагалі не має коштів на капремонт та реконструкцію доріг. Гроші з держбюджету будуть направляти виключно на поточний ремонт, експлуатаційне утримання та проведення невідкладних робіт на стратегічно значимих об'єктах, стан яких визнано аварійним ". Тобто хороші дороги поки залишаються лише у мріях водіїв.

За матеріалами Сегодня.ua


Якщо ви знайшли помилку на цiй сторiнцi, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.




Коментарі [1]
Коментар:
Захисний код:
sergiy1 _ 02.04.2014 22:49
Хочется напомнить что дороги обслуживаются с тех денег которые мы платим покупая каждый литр и так не дешевого бензина. Как же это так получилось что в этом году "Гроші з держбюджету будуть направляти виключно на поточний ремонт, експлуатаційне утримання та проведення невідкладних робіт на стратегічно значимих об'єктах, стан яких визнано аварійним ". Тобто хороші дороги поки залишаються лише у мріях водіїв." Друзья автомобилисты наше новое правительство забыло кто и для чего платит эти деньги. Куплю бл-дь велосипед и буду ездить, х-р этим ур-дам а не деньги и воздух чище.
Авторизація
Електронна пошта:
Пароль:
Запам'ятати мене на цьому комп'ютері
Якщо ви новий читач, будь ласка, зареєструйтесь.
Ви можете увійти під своїм акаунтом Facebook
Facebook