По-русски
Українською
Погода:
  • Курси валют: USD 11.5   EUR 15.7
  • Пальне: A92 10.53   A95 10.90   ДП 9.74

Leopolis Grand Prix
27-29 червня у Львові відбудеться найбільша автомобільна подія України та Центральної Європи.


Венеція по-голландськи

Харлем - Амстердам - Роттердам - Дордрехт - Гаага - Дельфт
0

Амстердам

Нідерланди, Північна Голландія
Давній Амстердам - є столицею королівства Нідерландів та одним з найбільших історичних міст Європи

Храм Светіцховелі

В XI столітті на місці базиліки зводить церква Дванадцяти апостолів - храм Светіцховелі. Це – головний кафедральний собор та найбільша церква сучасної країни
AutoTravel у соціальних мережах


Свой первый холодильник мы с женой купили в магазине Комплект, находится в Одессе, нам понравился этот магазин.

В онлайн магазине оборудоваия stocktools.ru есть все. От ручного инструмента, до мощных лодочных моторов.

Чому дороги США стали кращими в світі

15 серпня 2013  АвтоТревел

Сьогоднішня дорожня система США - одна з найбільш досконалих систем, яка була коли-небудь побудована, і пов'язано це не тільки з рівністю покриття (хоча це важливий чинник), а так само з системою розв'язок, шириною доріг, пропускною здатністю і ваговими навантаженнями.

Але дороги не з'явилися в США миттєво, вони пройшли довгу еволюцію і дві реформи, взявши свій початок у Німеччині, після чого переступили через стандарти Німеччини і перетворилися на ту систему, яку ми сьогодні бачимо, і яку копіює Китай. На те є свої причини.

usroads01 История дорожной системы США

1. Всі дороги в США мають індекси, що дозволяють зручно пересуватися і не дозволяють заблукати, а багато людей приїжджають в США лише за тим, щоб у своє задоволення об'їхати всю країну на автомобілі. Але так було далеко не завжди, колись давно дороги в США мало чим відрізнялися від сьогоднішніх доріг України.

usroads02 История дорожной системы США

 

2. На початку 1900-х, з початком буму автомобілів, якому поклав початок Генрі Форд, багато жителів США пересіли з автобусів за баранки і почали насолоджуватися поїздками куди завгодно, коли завгодно, але задоволення було не довгим, тому що доріг фактично не було. Так, в 1901 році, в США було лише близько 1 200 км доріг. Вони мали покриття у вигляді асфальту, плитки або цегли. Всі інші дороги представляли собою швидше напрям.

usroads03 История дорожной системы США


3. У 1903 році уряд вирішує збирати невеликий податок з автовласників для будівництва доріг. Але проблема була в наступному: ніякої технології будівництва доріг ще не було, дороги будувалися кустарно, ділянками, а основним інструментом були лопати і парові катки, що утрамбовували розкиданий лопатами щебінь. У кращому випадку - на дорогах вручну укладався асфальт.

usroads04 История дорожной системы США

 

4. До 1910 року безсистемність доріг досягла свого апогею, і автомобілісти були змушені звернутися з петицією в уряд США, для того, щоб створити єдину дорожню систему. Група ентузіастів висунула проект шосе з Нью-Йорка в Сан-Франциско, назвавши його Шосе ім. Лінкольна. Уряд проект схвалив і обіцяв допомогти. Але прийшла війна і сплутала всі плани. Цікаво відзначити, що до 1913 року в США вже було 1.3 млн. автомобілів.

usroads05 История дорожной системы США

 

5. Після війни армія добила остаточно дороги своїми вантажівками. Переможний конвой, який повинен був відсвяткувати перемогу, пройшовши маршем з Нью-Йорка в Сан-Франциско по тому самому Шосе Лінкольна, перетворився на кошмар, що тривав майже 2 місяці шляху і що коштував кілька десятків вантажівок, які перекинулися по дорозі. Після цього уряд інтенсивно взяв бика за роги і дуже швидко організувало систему шосе. На чолі реорганізації встав Томас Макдональд. У 1921 році був прийнятий проект вартістю $75 млн (у грошах того часу).

usroads06 История дорожной системы США

 

6. Під реорганізацію дорожньої системи потрапили не тільки самі дороги, але і їх індексація. Таким чином, всі шосе отримали індексацію US. Шосе з парними номерами проходили з заходу на схід, а номери збільшувалися з півночі на південь. Непарні номери отримали шосе, що проходять з півночі на південь, а нумерація збільшувалися зі сходу на захід. Всі таблички стали біло-чорними, а номери розташовувалися в "поліцейській" зірці. Шосе стали пролягати по всій країні, перетворюючись у містах в вулиці, і маючи кілька смуг, розташованих на одному дорожньому полотні.

usroads07 История дорожной системы США

 

7. Для порівняння з 1901 роком, коли було лише 1 200 км доріг хоч з якимось покриттям, в 1938 році в США було закінчено 448000 км шосе та вулиць, в більшості своїй зроблені з бетону, а до 1941 року було побудовано вже 960 000 км доріг.

usroads08 История дорожной системы США

 

8. Кілометраж доріг зростав пропорційно небезпеці, з кожним роком дороги забирали все більше і більше життів автолюбителів. Так, тільки в 1940 році, більше 30 тис. людей загинули в аваріях. Макдональд не ігнорував цей факт. Переглянувши в кінці 1930-х систему автобанів в Німеччині, він зауважив, наскільки безпечніше дороги з розділовою системою смуг і наскільки більш організована система з обмеженим як в'їздом, так і виїздом з шосе. Повернувшись, він замислив другу реорганізацію дорожньої системи США. І через два роки, в 1940 році, перше шосе було відкрито в Пенсільванії. По суті це була копія автобану. Але на цьому все і закінчилося - почалася нова війна.

usroads09 История дорожной системы США

 

9. Друге дихання дорожньої системі дав президент Д. Ейзенхауер, який в 1919 році був якраз за кермом однієї з вантажівок переможного конвою Першої світової, і неабияк потріпав собі нерви довгою дорогою. У 1952 він став президентом і відразу просунув новий акт дорожнього будівництва. А вже в 1956 він підписує історичний акт про будівництво 66000 км швидкісних шосе по всій Америці, згідно з яким, 90% вартості шосе по штатах покривало уряд, а лише 10% мали покрити самі штати.

usroads10 История дорожной системы США

 

10. Одночасно виникла невелика заковика, як врегулювати індексацію, адже вже є система шосе з врегульованою системою номерів? Тоді було вирішено індексувати нові шосе з точністю навпаки, і дати всіх дорогах індекс I - Interstate. Зроблено це для виключення перетину шосе з однаковими номерами. Таким чином, всі шосе йдуть із заходу на схід отримали парні номери, що збільшуються з півдня на північ, а шосе, що йдуть з півночі на південь, отримали непарні номери, зростаючі з заходу на схід. А всі знаки отримали сині "щити".

usroads11 История дорожной системы США

 

11. Але є один виняток-шосе I-99, в Пенсільванії. Воно має індекс поза порядком. Зроблено це було з поправки уряду, тому що інакше б виникла плутанина з місцевою дорогою. До речі, ця поправка про досі прописана в акті здачі доріг від імені уряду.

usroads12 История дорожной системы США

 

12. Таким чином, після другої реформи всі дороги розділили на кілька великих груп, деякі з яких, у свою чергу, складаються з класів. Отже, починаючи від самих значущих до менш значущим, дороги класифікуються на наступні групи: Interstate Highways (позначається індексом I), US Highways (US), State Highways (в даному випадку - TX), FM Roads (FM, що означає Farm to Market, дрібні шосе місцевого значення), Local Roads (до цієї групи належать інші дороги, такі як Road (Rd), Avenue (Ave), Junction (Jct) та інші).
usroads13 История дорожной системы США

 

13. Але Ейзенхауер вирішив не повторювати систему як у Німеччині, і ступив далі, зробивши нову революцію в будівництві шосе. Після підписання акта DOT витратило близько $ 27 млн. на різні дослідження, пов'язані насамперед з дизайном доріг, товщиною і типом покриття. За підсумками дослідження було зроблено ряд висновків і прийняті нові стандарти.

usroads14 История дорожной системы США

 

14. Усі дороги повинні мати чіткі, регульовані входи і виходи, виключаючи будь-який нерегульований потік автомобілів, який може потрапляти на шосе або виходити з нього. Таким чином забезпечувалася безпека руху.
Всі дороги повинні мати бетонний роздільник або знаходитися не ближче 10 метрів один до одного, маючи зелену смугу між дорогами. Таким чином виключалися лобові зіткнення.

Мінімальна ширина лівого узбіччя - 1 метр, правого - 3 метри, ширина смуг - 3.67 метра.

Максимальний кут підйому або спуску - 6% (за розрахунком, 1 ft підйому на 100 ft довжини дороги = 1%), це правило введено паралельно з максимальним навантаженням для вантажівок - 36 тонн, забезпечуючи більш безпечний з'їзд з пагорбів. У межах міст - максимальний кут підйому - 5%.

usroads15 История дорожной системы США

 

15. Дорожні перетини повинні мати швидкісні з'єднання між собою, виключаючи розвороти на 90 або 180 градусів, так звані «петлі». Всі шосе повинні бути безперервними, а так само мати бічну дорогу, яку назвали «бічною, під'їзною дорогою». Вона повинна йти паралельно шосе, всі виходи з шосе повинні бути спрямовані на бічну дорогу, яка в свою чергу перетинається з вулицями. Таким чином, усунуто скупчення машин через світлофори на шосе, а так само прискорено транзитний потік на самому шосе.

Безпечна швидкість руху на шосе - 100-130 км/год, мінімальна - 60-80 км/год.

Таким чином, народився новий стандарт шосе. Він витіснив перетин «петлями», сильно збив швидкість потоку машин, підвищив безпеку і швидкісні режими. На цьому етапі дорожня система США стає самостійною, прощаючись із залишками колоніальної епохи Гітлера у вигляді єдиного шосе.

usroads16 История дорожной системы США

 

16. Невеликий відступ. Багато плутаються між дорогами I і US, думаючи, що одні належать уряду, а інші штату, називаючи одні локальними, інші федеральними, або думають, що всі I-дороги йдуть між штатами. Є багато всяких легенд про ці дороги. Обидві дороги федеральні, але стоять на фінансовому балансі штату, дорога з індексом I зовсім не зобов'язана виходити за межі штати, є дороги з індексом I які не виходять за межі одного міста.

usroads17 История дорожной системы США

 

17. Відмінність полягає в тому, що шосе типу US не мають системи жорстких регульованих входів і виходів на і з шосе, в той час як шосе I - мають, і шосе I вважаються артеріями вантажопотоку, в той час як US вважаються більш повільними дорогами за швидкістю пересування, через відсутність розв'язок, подекуди, хоча останнім часом багато з цих шосе перероблено під стандарт I. Штат у свою чергу може попросити уряд виділити гроші на якийсь проект ремонту або розширення. Єдина ділянка дороги, який стоїть на балансі уряду - Woodrow Wilson Memorial Bridge на шосе I-95.

usroads18 История дорожной системы США

 

18. Інша частина наукових досліджень була спрямована на знаки. Були вивчені їх розміри, колірна гамма і шрифти. Таким чином створювалися зелено-білі знаки навігації, які показали, що око людини максимально швидко сприймає саме таке поєднання для читання, а також був розроблений шрифт, що максимально швидко читається оком.

usroads19 История дорожной системы США

 

19. Паралельно з усім цим був створений відрізок дороги, довжиною близько 20 км, де військові водії на вантажівках з подвійним перевагою їздили цілодобово, випробовуючи різні типи покриття доріг на міцність.

usroads20 История дорожной системы США

 

20. Після численних досліджень і випробувань протягом майже трьох років, був створений перший код стандартів, що диктує, які матеріали і де будуть використовуватися, регуляцію руху, дизайн перетинань, розстановку знаків та інші дрібниці. Але поки йшла наукова робота, будівельники не сиділи на місці. Готувалися майбутні майданчики для доріг, місця для мостів, відвідні канали, зносили старі райони, де за планами повинні будуть проходити шосе. До речі, будівництво доріг у США - найбільший у світі проект по пересуванню грунту з місця на місце, навіть під час будівництва Панамського каналу будівельники не рухали стільки землі з місця на місце.

usroads21 История дорожной системы США

 

21. Відразу, з моменту закладки шосе, для доріг передбачалося розширення по мірі необхідності в майбутньому. Таким чином, всі шосе мали 60 метрів праворуч і ліворуч, які ніхто не мав права забудовувати або займати. Сьогодні у великих містах цю зону вже частково, або повністю з'їли розширення шосе і бічних доріг, але за межами міст її ще можна побачити.

usroads22 История дорожной системы США

 

22. В даний час проект Ейзенхауера все ще не закінчений, остання стадія проекту продовжує будуватися в Бостоні на завершальному відрізку шосе I-90, де створюється система тунелів і розв'язок І тільки після закінчення її проект буде завершений.

usroads23 История дорожной системы США

 

23. Загальна вартість проекту Ейзенхауера склала $114.4 млрд. На ці гроші було побудовано 68472 км доріг. Звичайно, сьогодні кілометраж більше, але частина розширень і подовжень не потрапила в програму і створювалася за рахунок штатів.

usroads24 История дорожной системы США

 

24. Трохи статистики в завершенні розмови про шосе - кілометраж міжштатівськіх шосе (Interstate) становить 2% від загального кілометражу доріг у США, а US - ще 3%, але при цьому тільки на одні міжштатівські дороги припадає 20% щоденного трафіку автомобілів.

usroads25 История дорожной системы США

 

25. Так само всі системи шосе обладнані камерами спостереження та диспетчерськими. При аварії на місце відразу диспетчер викликає спецслужби та евакуатор або дорожню допомогу (далеко не всі можуть самі поміняти спушене колесо). До речі, камери можна подивитися будь-якому охочому в будь-якому місті.

usroads26 История дорожной системы США

 

26. На дорогах з індексами I і US заборонено зупинятися на узбіччях просто так для фотографій або щоб пожувати бутерброд, за це можна отримати штраф. Зроблено це для безпеки. Крім того, при поломці, по можливості, не можна зупинятися на лівому узбіччі, саме тому її роблять шириною лише 1 метр. Пов'язано це з тим, що ліва смуга вважається найшвидкісною. Але про туристів ніхто не забув, в красивих місцях обладнані оглядові майданчики, де можна спокійно зупинитися і все сфотографувати.

usroads27 История дорожной системы США

 

27. Незважаючи на більш "швидкісну" ліву смугу, по ній не можна пересуватися швидше, ніж обмеження швидкості на шосе, більш швидкою вона вважається, оскільки далекобійники по правій смузі часто їдуть повільніше, ніж дозволена швидкість. Звичайне обмеження швидкості - 130 км/год між містами, і 100 - всередині міст.

usroads28 История дорожной системы США

 

28. По всем дорогам установлены информационные щиты, сообщающие водителям об авариях и затруднениях движения.

usroads29 История дорожной системы США

 

29. Ще кілька цікавих правил - якщо на узбіччі стоїть поламана машина - потрібно по можливості піти на смугу лівіше, якщо на узбіччі стоїть будь-яка служба з палаючими вогнями (поліція, швидка), то водій, проїжджаючи повз, якщо не може піти лівіше через щільний потоку, зобов'язаний знизити швидкість до 80 км/год.

usroads30 История дорожной системы США

 

30. Крім доріг так само варто відзначити невеликі деталі дорожньої системи в містах. На всіх перехрестях стоять добре видимі щогли світлофорів, які мають, зазвичай, по світлофору на смугу, такий дубляж створений для безпеки, якщо одна із секцій світлофора відмовить.

usroads31 История дорожной системы США

 

31. Крім того, всі дороги в містах завжди мають кишені для повороту наліво, або додаткову смугу по середині дороги, для повороту наліво, а так само поділ трафіку, все це зроблено для безпеки руху. Такі кишені дуже сильно розвантажують дороги. Майже завжди, за дуже рідкісним винятком, на дорогах з дуже низькою інтенсивністю, лівий поворот здійснюється по стрілці світлофора, що так само зменшує трафік.

usroads32 История дорожной системы США

 

32. Існує ще один цікавий міф, нібито кожні 10 км на шосе робиться пряма ділянка для посадки літака. Ніхто не знає звідки саме цей міф взяв свій початок, такої системи немає, незважаючи на те, що в принципі, літак з малим розмахом крила може сісти на шосе, і такі випадку були, але через проводів і стовпів сісти на шосе на великому літаку неможливо.

usroads33 История дорожной системы США

 

33. Знаки допомагають зрозуміти які ресторани є на цьому виході з хайвею, і заправки якої фірми, і які готелі можна знайти, з'їхавши в цьому місці в автомагістралі. Усі інформаційні знаки виконані синім кольором.

usroads34 История дорожной системы США

 

34. Всередині міст дороги завжди освітлені, зазвичай це роблять за допомогою висотних щогл, які розкидані уздовж шосе. Ну а тому що вони дуже високі, то щоб поміняти лампочки, електрики не лізуть вгору, а опускають вниз щоглу, яка просто підвішена на тросах.

usroads35 История дорожной системы США

 

35. Подекуди можна зустріти пороми, до речі, абсолютно всі пороми в США безкоштовні, вони фінансуються урядом. Все що потрібно, стати в чергу, заїхати на пором і насолоджуватися поїздкою.

usroads36 История дорожной системы США

 

36. Звичайно, можна заперечити, що в Америці є погані дороги, так, вони є, за таким великим господарством важко стежити, але як показує статистика, поганих доріг менше 10% від загального кілометражу. Всі погані дороги потрапляють в категорію "Інші", це маловикористовувані дороги, як правило, в індустріальних зонах. Побачити погану дорогу з індексом I, US, FM, TX, за якою не можна їхати 100 - неможливо, за цими дорогами завжди стежать в першу чергу, навіть у глушині.

usroads37 История дорожной системы США

 

37. Щодо системи європейських доріг (любителі будуть сперечатися), то вони не гірші і не кращі, вони просто інші, це дороги іншого покоління та іншого класу, порівнювати ці системи важко, у чомусь в Європі дороги краще, в чомусь - гірше. Китай вибрав для копіювання Американську систему через більш високу пропускну здатність і вагових навантажень.

usroads38 История дорожной системы США

 

За матеріалами: bigpicture.ru.

Якщо ви знайшли помилку на цiй сторiнцi, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.

Теги: туризм, фото




Коментарі [0]
Коментар:
Захисний код:
Авторизація
Електронна пошта:
Пароль:
Запам'ятати мене на цьому комп'ютері
Якщо ви новий читач, будь ласка, зареєструйтесь.
Ви можете увійти під своїм акаунтом Facebook
Facebook