По-русски
Українською
Погода:
  • Курси валют: USD 11.5   EUR 15.7
  • Пальне: A92 10.53   A95 10.90   ДП 9.74

Leopolis Grand Prix
27-29 червня у Львові відбудеться найбільша автомобільна подія України та Центральної Європи.


Венеція по-голландськи

Харлем - Амстердам - Роттердам - Дордрехт - Гаага - Дельфт
0

Амстердам

Нідерланди, Північна Голландія
Давній Амстердам - є столицею королівства Нідерландів та одним з найбільших історичних міст Європи

Храм Светіцховелі

В XI столітті на місці базиліки зводить церква Дванадцяти апостолів - храм Светіцховелі. Це – головний кафедральний собор та найбільша церква сучасної країни
AutoTravel у соціальних мережах


Свой первый холодильник мы с женой купили в магазине Комплект, находится в Одессе, нам понравился этот магазин.

В онлайн магазине оборудоваия stocktools.ru есть все. От ручного инструмента, до мощных лодочных моторов.

ДТП з пішоходами: як уникнути аварійних ситуацій

26 червня 2012

Ніхто з нас не хоче стати вбивцею, але чомусь у водіїв це виходить, на жаль, надто часто. За даними ДАІ МВС України, щодоби під колесами авто гинуть в середньому 8-15 осіб. А кожна 10-а аварія пов'язана з наїздом на пішохода - за перші три місяці цього року під час переходу дороги загинули 30, травмовані - 338 осіб (зазвичай,це важкі травми). Майже у кожному з цих випадкыв аварії сталися через те, що водій не побачив людини, яка преходила дорогу. Сегодня радить, як не допустити події такого роду. 

Небезпечні зупинки

Зупинки громадського транспорту традиційно є місцями концентрації ДТП. Найчастіше це буває так: людина на протилежному боці бачить маршрутку / автобус / тролейбус і кидається бігти через дорогу сподіваючись встигнути, поки той не поїхав. Помітити такого пішохода дуже складно.

Інший варіант - водії маршруток випускають пасажирів перед пішохідним переходом, а ті відразу починають перехід по "зебрі", вискакуючи з-за автобуса. Водій автомобіля, що рухається за маршруткою або об'їжджає її, до останнього моменту фізично не може побачити пішохода, що ось так раптово з'являється.

Щоб уникнути аварії, радимо водіям зменшувати швидкість ще при наближенні до зупинки громадського транспорту. Зовсім необов'язково робити повну зупинку або тиснути на гальма - навіть якщо ви просто прибрали ногу з педалі газу, у разі непередбаченої ситуації ви матимете частка секунди на те, аби зреагувати. Автомобіль втрачає у швидкості зовсім небагато - відсутні кілометри легко компенсувати легким натисканням на газ після зупинки. Дуже важливо, про всяк випадок, дивитися і вліво, і вправо.

Рух в темний час доби

Ніч, легкий дощик, тьмяне світло ліхтаря біля дороги (або відсутність будь-якого освітлення), напівстерта розмітка зебри і магазин через дорогу - типовий опис декорацій, посеред яких збивають пішоходів. Якщо такий перехід знаходиться на трасі, то збивають, звичайно, смертельно. І справа не в потойбічних силах, а в законах фізики - вологе повітря в темряві зі штучним освітленням спотворює дорожню картину.

Пішохід схожий на тінь від стовпа або дерева, причому чим вищою є швидкість автомобіля, тим більшою є ця схожість. Гальмівний шлях на мокрому асфальті збільшується також на третину. Тож, якщо водій, який керує автомобілем на швидкості близько 80 км / ч (за таку швидкість ДАІ не штрафує) при вологій погоді ідентифікував пішохода на відстані 50 метрів, шанси на те, що зіткнення не буде, дуже малі (в суху погоду цього достатньо). Відповідно, єдиним виходом буде знизити швидкість хоча б на 15-20% - до 60-65 км на годину.

Також не забувайте про необхідність правильного використання світла: відрегульовані фари повинні освітлювати дорогу на 100 метрів (якщо увімкнене дальнє світло) або на 45 метрів (якщо працює ближнє). На порожній дорозі обов'язково потрібно вмикати дальнє, а при наближенні до зустрічного авто ближче, ніж на 200 метрів, знову переходите на ближнє, щоб нікого не сліпити. Радимо не забувати і про передні протитуманні фари (якщо вони є). Якщо ж на вулиці сильний туман, включайте аварійку - яскраве миготіння помаранчевих вогнів допомагає побачити вас як пішоходам, так і іншим водіям.

Велике значення має і поведінка пішохода. Наприклад, сільським жителям можна істотно підвищити свою безпеку, прикріпивши до одягу світловідбивачі. Згідно з численними дослідженнями, такого пішохода навіть при дуже поганій погоді видно не за 50-80 метрів, а за 150-200 - у водія є час і знизити швидкість, і об'їхати.

Провокація аварії

Як це не дивно звучить, пішоходів далеко не завжди можна пропускати. Так, ви зобов'язані постаратися запобігти зіткненню в тому випадку, якщо він уже вискочив на дорогу. Але якщо він тільки-тільки збирається ступити на проїжджу частину, але застиг біля краю дороги в нерішучості, кращим виходом для водія буде зменшити швидкість, якщо темно - увімкнути дальнє світло і натиснути на клаксон - навіть якщо пішохода це не зупинить і він все одно вискочить на дорогу, ви хоча б привернете увагу інших до аварійної ситуації.

Але ні в якому разі не можна зупинятися і жестом запрошувати пішохода перебігати дорогу в недозволеному місці або на червоний сигнал світлофора. Адже той факт, що ви його бачите і зупинилися, зовсім не означає, що цю людину бачить водій з сусіднього ряду. Так сталося рік тому в Києві на проспекті Лесі Українки: Lanos і Aveo зупинилися на зелене світло, щоб пропустити пішоходів. Про це зовсім не підозрював водій у крайньому лівому ряді, тому спокійно поїхав на дозволяючий знак і, у підсумку, збив людину.

Погляд через ряди

Пішохід має право виходити на проїжджу частину, тільки якщо переконається у відсутності небезпеки для себе та інших учасників дорожнього руху - цього вимагає п. 4.15 ПДР. Така юридична формулювання означає, що пішохід, виходячи на дорогу, зобов'язаний (!) Повернути голову спочатку вліво, а потім, дійшовши до розділової смуги - вправо. Потрібно переконатися в тому, що у кожного водія, з автомобілем якого ви можете зіткнутися, є можливість побачити вас і вчасно зупинитися. Тобто навіть якщо ви ступили на зебру, а автомобіль ліворуч від вас їде з дуже високою швидкістю, краще зупинитися і пропустити його.

Увага! Відстежувати потрібно автомобілі у всіх рядах. Адже дуже часто на трьох-чотирьохполосних дорогах людина ступає на зебру, автомобілі в крайньому правому і середньому рядах зупиняються і він упевнено йде по дорозі. Але в крайній лівій смузі (найбільш швидкісна) водій може не бачити пішохода і наслідки цього можуть бути вельми сумні.

Юридичний аспект

З точки зору законодавства водій і пішохід знаходяться в нерівних умовах - навіть якщо водій не порушив жодного пункту ПДД, але збив людину, його можуть визнати винним в тому випадку, якщо у нього була можливість уникнути аварії. Відповідно до п. 12.3 ПДР при виникненні небезпеки водій зобов'язаний "... негайно вжити заходів до зниження швидкості аж до зупинки транспортного засобу або безпечного для інших учасників руху об'їзду перешкоди". І неважливо, з якої причини пішохід з'явився на проїжджій частині: навіть якщо він сто разів неправий і в п'яному стані виповз на середину дороги, або вискочив прямо під колеса, все одно водій повинен докласти всіх зусиль, щоб уникнути зіткнення.

Інша справа, якщо не було ніякої можливості побачити пішохода, або водій побачив його занадто пізно, коли нічого зробити не можна, - але доводити свою невинність дуже складно і довго. Тому ми радимо завжди бути напоготові. Так, якщо пішохід стоїть біля дороги, краще приготуватися до того, що він кинеться під колеса: достатньо перенести ногу з газу на педаль гальма (важлива кожна частка секунди).

Фото на головній з Flickr (by Ben Heine)

За матеріалами Сегодня


Якщо ви знайшли помилку на цiй сторiнцi, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.




500 Internal Server Error

500 Internal Server Error


nginx
Коментарі [ 500 Internal Server Error

500 Internal Server Error


nginx
]
Коментар:
Захисний код:
500 Internal Server Error

500 Internal Server Error


nginx
500 Internal Server Error

500 Internal Server Error


nginx
Авторизація
Електронна пошта:
Пароль:
Запам'ятати мене на цьому комп'ютері
Якщо ви новий читач, будь ласка, зареєструйтесь.
Ви можете увійти під своїм акаунтом Facebook
Facebook
500 Internal Server Error

500 Internal Server Error


nginx