По-русски
Українською
Погода:
  • Курси валют: USD 11.5   EUR 15.7
  • Пальне: A92 10.53   A95 10.90   ДП 9.74

Leopolis Grand Prix
27-29 червня у Львові відбудеться найбільша автомобільна подія України та Центральної Європи.


Венеція по-голландськи

Харлем - Амстердам - Роттердам - Дордрехт - Гаага - Дельфт
0

Амстердам

Нідерланди, Північна Голландія
Давній Амстердам - є столицею королівства Нідерландів та одним з найбільших історичних міст Європи

Храм Светіцховелі

В XI столітті на місці базиліки зводить церква Дванадцяти апостолів - храм Светіцховелі. Це – головний кафедральний собор та найбільша церква сучасної країни
AutoTravel у соціальних мережах


Свой первый холодильник мы с женой купили в магазине Комплект, находится в Одессе, нам понравился этот магазин.

В онлайн магазине оборудоваия stocktools.ru есть все. От ручного инструмента, до мощных лодочных моторов.

Електронні системи безпеки автомобіля: плюси та мінуси

31 січня 2013

Майже кожний сучасний автомобіль забезпечений набором електронних систем безпеки - починаючи з антиблокувальної системи гальм (АБС) і закінчуючи повним автопілотом. Реклама стверджуэ, що електронні помічники дозволяють краще контролювати машину і набагато знижують ризик потрапити в ДТП. Але це все - в теорії. На практиці ж авто, наприклад, з АБС потрапляють в аварії точно так само часто, як і авто без неї, а страшенно дорогы позашляховики з протизанесенням ожеледь забирає з дороги нарівні з «Ланосами». Рыч у тому, що електроніка не завжди є панацеєю. Більше того - часто, повыривши в системи безпеки, водій переоцінює можливості свого автомобіля і йде на невиправданий ризик. А потім, коли виникає аварійна ситуація, повністю довіряє електроніці приймати рішення, «коли гальмувати, а коли їхати». У більшості випадків це виправдано, але час від часу трапляються нестандартні ситуації і комп'ютер підводить. На автомобільних форумах часто зустрічаються історії людей, які діляться тим, що «Я тиснув на гальма, а машина їхала далі - АБС ​​не дала загальмувати» або «Хотів трохи пригальмувати, а мене винесло на зустрічну і ESP не допомогла», «об'їжджав перешкоду, і мене раптово розвернуло, хоча машина гарна».

"Сегодня" проаналізувала декылька подібних історій. Їхні герої - водії, які не пройшли шлях «від простого до складного» (наприклад, від «Ланоса» до «Міцубісі»), а одразу сіли в новий «безпечний» автомобіль, їпоїздки на якому схожі на комп'ютерну гру, а не керування джерелом підвищеної небезпеки. За допомогою експертів автошколи підвищення водійської майстерності «Корда-Профі» Євгенія Середницького "Сегодня" склала перелік виключень, при яких невміле використання можливостей електронних систем безпеки може призвести до ДТП.

АБС: не для гальм, а для контролю

Про те, як працює антиблокувальна система гальм (АБС), загальновідомо. Але багато водіїв вважають, що її головне призначення полягає в тому, щоб скоротити гальмівний шлях, тоді як насправді - зберегти контроль над автомобілем.

Без АБС. Якщо при екстреному гальмуванні натиснути на гальма сильніше, ніж необхідно, колеса можуть заблокуватися і авто без АБС, як би водій не крутив кермо, перестане слухатися і буде їхати прямо. І тільки досвідчений і холоднокровний водій зметикує відпустити на мить педаль гальма, щоб повернути контроль над автомобілем, а потім, використовуючи імпульсне гальмування, погасити швидкість.

З АБС. Від водія вимагається лише сильніше натиснути на педаль гальма, а електроніка сама зупинить транспортний засіб. Але не завжди це рішення є кращим - якщо навіть колеса і не заблоковані, гальмівний шлях може бути недостатнім, щоб зупинитися вчасно. АБС дозволяє сповільнитися, а потім безпечно об'їхати раптову перешкоду. В незалежності від наявності АБС, гальмівний шлях шлях можна скоротити за рахунок гальмування двигуном.

Коли комп'ютер краще відключити

У більшості сучасних автомобілів разом з АБС працює і противобуксувальна система. Як тільки датчики АБС фіксують пробуксовку ведучих коліс, вона автоматично зменшує тягове зусилля (обороти) двигуна, а в деяких випадках пригальмовує ті ведучі колеса, які починають буксувати. Зроблено це для того, щоб забезпечити максимально можливий розгін автомобіля при поганому дорожньому покритті. Таким чином, автомобілі, оснащені протибуксувальною системою, здатні плавно рушати навіть на льоду або гравію, а також більш стійкі в поворотах при русі з невеликим прискоренням. Але є інший бік проблеми - протибуксувальна система часто блокує колеса при спробі виїхати із замету або зі снігової каші, а також іноді заважає піднятися на гірку на малих обертах двигуна. У таких випадках її потрібно відключити (або кнопкою, або в налаштуваннях бортового комп'ютера - дивіться інструкцію).

Винятки з правил

1. Тип покриття. У більшості випадків гальмівний шлях за рахунок АБС є меншим, ніж при заблокованих колесах. Але на деяких типах покриття він може бути досить великим, наприклад, якщо дорога покрита гравієм або заледеніла (мається на увазі не гладкий лід, як на ковзанці, а щербатий з напливами і западинами, як у дворі). У цьому випадку, гальмівний шлях з АБС вищий, ніж при заблокованих колесах, на третину. Небезпечно поводиться авто з увімкненою АБС на пухкому снігу - при гальмуванні зі швидкості 50 км/год гальмівний шлях з увімкненою АБС в 1,5-2 рази більший, ніж без неї. Також збільшується він і в тому випадку, якщо при гальмуванні колеса одного з бортів знаходяться в калюжі - на швидкості 50 км/год авто без АБС зупиняється раніше на 1,5-2 метри (але при цьому існує ризик, що його розверне).

2. Звичайний поворот. Не всі водії знають особливості поведінки автомобіля з АБС в повороті. Якщо на авто без АБС натискання на гальма в повороті на слизькому покритті призводить до зносу або заносу (в залежності від ситуації і приводу), то на машині з АБС події можуть розвиватися інакше - авто зберігає напрямок руху, лише збільшуючи і зменшуючи радіус повороту. Тобто керований занос виконати не можна.

3. Крутий поворот. Але це - якщо швидкість автомобіля невелика. А якщо більше, наприклад, 50 км/год і поворот досить крутий? Тоді виникає бічне перевантаження, яке досягає такої величини, що одне з коліс втрачає контакт з поверхнею. Гальмувати в цьому випадку навіть у напханому електронікою автомобілі дуже небезпечно. Комп'ютер вважає, що під цим колесом знаходиться поверхня з нульовим коефіцієнтом зчеплення і ерекидує гальмівний момент. Це призводить до неминучого занесення, розворот, або й гірших наслідків.

4. Ями на дорозі. Наїзд на яму (або іншу подібну перешкоду) на швидкості може призвести до аварії через особливості поведінки АБС: колеса блокуються в повітрі (в той момент, як машина потрапила в яму і втратила зчеплення), спрацьовує АБС і... авто не зупиняється, а їде далі - гальмівний шлях збільшується.

5. Навички. АБС може призвести до аварії в тому випадку, якщо водій тільки-тільки пересів з автомобіля без АБС на новий (з нею). По-перше, незвичайне тремтіння педалі гальма багатьох лякає (здається, що авто не гальмує). По-друге, багато хто імпульсивно натискає на педаль при гальмуванні, чим дезінформують блок керування АБС.

Ризики на "автопілоті"

Така система безпеки, як адаптивний круїз-контроль (ACC), в базі поки що встановлюється лише на дорогі автомобілі або йде як опція. Однак з кожним роком вартість цієї системи знижується і, судячи зі світових тенденцій, в найближчому майбутньому адаптивний круїз-контроль будуть встановлювати на кожне авто.

Вбудований в авто радар сканує потік і в разі наближення автомобіля, що їде попереду, ближче, ніж потрібно, авто знижує швидкість (АСС включає гальмівну систему). А при прискоренні автомобіля попереду, система ACC збільшує її.

Адаптивний круїз-контроль залежить від роботи гальмівних систем безпеки ABS і ESP. Якщо яка-небудь з цих систем несправна, АСС відключається. Тобто система досить безпечна і надійна.

На жаль, недоліки всеодно є.Так, наприклад, сенсори можуть "глючити" при поганій погоді. Відомі випадки, коли ACC при попаданні на «приціл» датчика мокрого снігу (восени - мокрого листя) система помилково вважала, що попереду на небезпечній дистанції їде автомобілі і різко «била по гальмах». Саме такий випадок стався у нас на одному з тестових автомобілів представницького класу. Тобто розслаблятися з автопілотом не можна. Особливо схильні до глюків системи з лазерними сенсорами, а у автомобіля з круїз-контролем радарного типу (використовується ефект Доплера) ймовірність збою набагато нижча. Але такий круїз-контроль і коштує дорожче.

Для руху вночі

Night vision. B останні роки на авто представницького класу стали встановлювати системи нічного бачення, які дозволяють розпізнавати всілякі перешкоди, учасників дорожнього руху, пішоходів на неосвітленій дорозі, а також подальшу траєкторію траси. Принцип дії заснований на фіксації інфрачервоного (теплового) випромінювання об'єктів спеціальною камерою і його проектуванні на дисплей в авто. Правда, при занадто високій швидкості навіть попереджений водій на встигає зреагувати на раптову перешкоду, наприклад, на пішохода. Крім того, є проблема з ідентифікацією «небезпечного» об'єкта - тести показали багато помилкових спрацьовувань.

Знаки. Цікава розробка з цієї серії - система розпізнавання дорожніх знаків. Вона не тільки визначає знаки обмеження швидкості при їх проїзді, але й нагадує водієві поточну максимальну дозволену швидкість, якщо він рухається швидше. Чи потрібна вона? Адже якщо водій не бачить знаків, може йому просто варто відпочити?

Антисон. На японські авто преміум-класу встановлюють і системи контролю втоми водія. Машина плавно зупиняється в тому випадку, якщо датчики визначили погану дорогу - комп'ютер підозрює, що водій з'їхав на узбіччя. Для українського ринку цю систему деактивують - 80% наших доріг система вважає узбіччям.

Владислав Бовсуновский, "Сегодня"


Якщо ви знайшли помилку на цiй сторiнцi, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.




Коментарі [0]
Коментар:
Захисний код:
Авторизація
Електронна пошта:
Пароль:
Запам'ятати мене на цьому комп'ютері
Якщо ви новий читач, будь ласка, зареєструйтесь.
Ви можете увійти під своїм акаунтом Facebook
Facebook