По-русски
Українською
Погода:
  • Курси валют: USD 11.5   EUR 15.7
  • Пальне: A92 10.53   A95 10.90   ДП 9.74

Leopolis Grand Prix
27-29 червня у Львові відбудеться найбільша автомобільна подія України та Центральної Європи.


Венеція по-голландськи

Харлем - Амстердам - Роттердам - Дордрехт - Гаага - Дельфт
0

Амстердам

Нідерланди, Північна Голландія
Давній Амстердам - є столицею королівства Нідерландів та одним з найбільших історичних міст Європи

Храм Светіцховелі

В XI столітті на місці базиліки зводить церква Дванадцяти апостолів - храм Светіцховелі. Це – головний кафедральний собор та найбільша церква сучасної країни
AutoTravel у соціальних мережах


Свой первый холодильник мы с женой купили в магазине Комплект, находится в Одессе, нам понравился этот магазин.

В онлайн магазине оборудоваия stocktools.ru есть все. От ручного инструмента, до мощных лодочных моторов.

Основні помилки водіїв восени

27 листопада 2012

Навіть незначна помилка, яка ніяк не позначилася б на безпеці руху влітку, в холодний сезон може призвести до ДТП.

Помилка 1. Різкий старт та фініш

Оця літня звичка - різко рвонути на світлофорі - на слизькій дорозі може зіграти злий жарт. Водій тисне на педаль газу, але авто, замість того щоб їхати прямо, буксує і зісковзує убік, прямо в сусіда по потоку.

Така небезпека існує небезпека і при різкому гальмуванні: якщо автомобіль не має АБС (антиблокувальної системи гальм), то може піти юзом: колеса блокуються, втрачається керування і авто рухається за інерцією. Іноді - у корпус іншого авто або у пішохода.

Порада. Уявіть собі, що ви пливете в басейні, де вода пом'якшує і уповільнює всі рухи. Приблизно з таким уповільненням і потрібно натискати на педаль газу пізньої осені і протягом всієї зими (окрім аварійних ситуацій). До речі, якщо під колесами лід, а у вас автомобіль з механічною КПП і без електронних систем стабілізації, найкраще стартувати з другої передачі.

Так само плавно потрібно натискати і на педаль гальма (при відсутності АБС). До речі, роботу АБС можна зімітувати: сильно натиснути на гальмо і відпустити, повторивши цей прийом кілька разів, поки автомобіль не зупиниться повністю. Для підвищення ефективності гальмування використовуйте гальмування двигуном, швидко переходячи з підвищеною на знижену передачу (наприклад, з 4-ї на 2-гу і відразу на 1-у). І ще одна порада - не натискайте на педаль зчеплення до повної зупинки автомобіля: навіть якщо двигун затихне, зекономлені сантиметри врятують від зіткнення.

Про всяк випадок також нагадуємо, що літню гуму вже потрібно замінити на зимову - середньодобова температура вже сягає +7 ° С і нижче. Якщо ще не встигли, врахуйте, що при п'яти градусах морозу гальмівний шлях зросте на третину.

Помилка 2. Жовте світло

Та ж сама літня звичка проскакувати на заборонений сигнал світлофора на перехресті в ожеледь може зіграти злий жарт. Хоча ПДР і дозволяють (і навіть вимагають) закінчити маневр, якщо до того моменту, як загорілося жовте світло, ваш автомобіль вже виїхав на перехрестя, але краще зупинитися відразу, як тільки заблимав зелений. Річ у тому, що інші автомобілі можуть також різко стартанути, а через слизьку дорогу зупинитися вчасно ви просто не встигнете або ж машину понесе. Другий варіант цієї аварійної ситуації - ви стартували відразу ж після того, як червоний змінився на жовтий, а інший "джигіт" у цей момент вирішив проскочити на "залишки зеленого".

Порада. До регульованих перехресть ставитеся в холодну пору року точно так само, як і до нерегульованих. Тобто, при початку руху на зелений сигнал світлофора зробіть секундну паузу і роздивіться, що відбувається ліворуч та праворуч від вас.

А ще завжди потрібно зробити поправку на видимість. Адже в тумані людське око бачить всі предмети крізь водяну пару і краплі, і тому вони здаються приблизно в півтора-два рази більш віддаленими, ніж це є насправді. Крім того, жовтий колір стає червонуватим, а зелений - жовтуватим. А якщо туман наздогнав вас в дорозі вночі...

До речі, для кращої видимості, навіть вдень вмикайте фари ближнього світла: крім того, що краще будете бачити ви, краще буде видно і вас.

Помилка 3. Занос авто

Стандартна ситуація - водій намагається виїхати з двору (або з другорядної дороги) і повернути ліворуч через 2-3 смуги на Т-подібному перехресті. Звісно, він намагається здійснити свій маневр якомога швидше - адже і зліва, і справа рухається транспорт. Влітку виконати такий поворот нескладно, а от на слизькій осінньо-зимовій дорозі... Різко крутнув кермо, увійшов в поворот на занадто високій швидкості або переборщив з прискоренням або гальмуванням і авто понесло.

Порада. Заносів ліпше не допускати, а секретом успіху є плавність і чіткість рухів. Плануйте свої дії заздалегідь, будьте уважні і зменшуйте (а не гальмуйте) швидкість в разі будь-якої зміни рельєфу дороги. Ясна річ, що в місті це завдання ускладнюється тим, що маневр потрібно здійснити якомога швидше, щоб вклинитися у потік. Врахуйте, що при оцінці дистанції до сусідніх автомобілів, потрібно врахувати не тільки їх швидкість, але і відстань до них. Чи вистачить у них гальмівного шляху в тому випадку, якщо ви помилитеся і, наприклад, застрягнете посеред дороги? Також потрібно переконатися в тому, що вас взагалі бачать інші учасники дорожнього руху, а ви бачите їх (при виїзді з двору з вини неправильно припаркованих авто видимість часто буває обмеженою).

Якщо є хоч якісь сумніви, то ніж ризикувати, краще повернути праворуч, проїхати відстань до найближчого безпечного розвороту.

Що робити при заносі. Якщо занос все-таки відбувся, потрібно оперативно застосувати один із прийомів контраварійного водіння.

Передній привід. При заносі передньопривідного автомобіля водій повинен повернути кермо в бік заносу і натиснути на газ - в цьому випадку ведучі колеса будуть витягувати автомобіль. Але збільшення швидкості в повороті і при вході в нього може викликати пробуксовку передніх коліс. Для відновлення зчеплення коліс з дорогою і повернення автомобіля до руху в заданому йому напрямку необхідно плавно зменшити подачу палива до відновлення зчеплення ведучих коліс з дорогою і після цього знову натиснути на газ.

Задній привід. Якщо задню частину автомобіля починає заносити ліворуч і він намагається розвернутися поперек дороги, потрібно прибрати ногу з газу і чітко повертати кермо ліворуч. Якщо понесло праворуч - то праворуч.

Помилка 4. Вода замість "незамерзайки"

Ця проблема є характерною для міжсезоння, коли на вулиці температура коливається від +2 до -2 градусів Цельсія. Водій хоче очистити скло і розприскує омивач. Так як під капотом біля бачка гаряче, зробити це нескладно (омивач знаходиться в рідкому стані). Але на склі суміш води і пару одразу ж крісталізуется і лобове скло моментально покривається білим нальотом. Поки двірники з ним впораються, проходить близько двох секунд, протягом яких водій "сліпне". Добре, якщо за цей час не стається ДТП.

Порада. Заливати коштовний зимовий омивач (20-30 грн за літр) шкода: дороги брудні і 3-літрова каністра йде за день. Просте і логічне рішення - розбавити зимовий з річним (і/або з водою). Але потрібно розуміти, що робити, якщо температура опуститься ще нижче і рідина може замерзнути прямо у бачку. Врахуйте, що рекламний напис на каністрі, наприклад, "-20", не завжди правдивий. Більш того, дуже часто водій розбавляє таку рідину в пропорції 50х50 і залишається без омивача вже при температурі нижче 5 градусів. Правильна пропорція зазвичай вказана внизу каністри дрібним шрифтом.

Помилка 5. Неправильна відстань

Дуже часто водії сучасних дорогих автомобілів неправильно оцінюють можливості сусідів по потоку. Відповідно, тримають дистанцію і інтервал точно такі ж, як і влітку. Проте, наприклад, старенькі "Жигулі" або "Таврію" часто заносить і крутить; а у разі зіткнення винним часто визнають не того, кого занесло, а того, хто в нього через це в'їхав: п. 12.3 ПДР свідчить, що в разі виникнення небезпеки або перешкоди водій зобов'язаний зменшити швидкість аж до повної зупинки. А зіткнення сталося через те, що водій, який їхав позаду, не тримав дистанцію або інтервал.

Порада. Якщо дорога слизька, то навіть якщо ви керуєте суперсучасним автомобілем з шиповану гумою і безліччю електронних систем безпеки, потрібно залишати достатній для маневру простір і уникати різких рухів. Річ в тому, що сніг або лід майже вдвічі зменшують зчіпні властивості з дорогою, тому може статися все що завгодно. І навіть якщо ви на 500% впевнені в надійності і надможливостях свого автомобіля, подумайте: чи можете ви те ж саме сказати про всіх учасників дорожнього руху?

Фото на головній з Flickr (by Alfonso Jiménez)

"Сегодня"


Якщо ви знайшли помилку на цiй сторiнцi, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.




Коментарі [0]
Коментар:
Захисний код:
Авторизація
Електронна пошта:
Пароль:
Запам'ятати мене на цьому комп'ютері
Якщо ви новий читач, будь ласка, зареєструйтесь.
Ви можете увійти під своїм акаунтом Facebook
Facebook