По-русски
Українською
Погода:
  • Курси валют: USD 11.5   EUR 15.7
  • Пальне: A92 10.53   A95 10.90   ДП 9.74

Leopolis Grand Prix
27-29 червня у Львові відбудеться найбільша автомобільна подія України та Центральної Європи.


Венеція по-голландськи

Харлем - Амстердам - Роттердам - Дордрехт - Гаага - Дельфт
0

Амстердам

Нідерланди, Північна Голландія
Давній Амстердам - є столицею королівства Нідерландів та одним з найбільших історичних міст Європи

Храм Светіцховелі

В XI столітті на місці базиліки зводить церква Дванадцяти апостолів - храм Светіцховелі. Це – головний кафедральний собор та найбільша церква сучасної країни
500 Internal Server Error

500 Internal Server Error


nginx
500 Internal Server Error

500 Internal Server Error


nginx
500 Internal Server Error

500 Internal Server Error


nginx
500 Internal Server Error

500 Internal Server Error


nginx

Кому довірити ремонт машини?

17 листопада 2011

Якщо ще місяць тому автомобільні імпортери та дилери відзначали зростання продажів, то зараз позитивна тенденція призупинилася, а в окремих сегментах показники знизилися.

Багато фахівців пов'язують таку динаміку з цінами на сервіс, які насторожують потенційних покупців машин, а перед автовласниками ставлять питання технічного обслуговування їх авто.

Ремонтувати машину в офіційного дилера або ж довірити її обслуговування приватному майстру? Віддати перевагу привабливим цінами майстерні або якості послуг фірмового сервісного центру?

У пошуках оптимального рішення буває і так, що новий автомобіль втрачає гарантію, відвідавши неофіційну станцію техобслуговування. Але де ж насправді оптимум?..

Проблеми: явні та уявні

"Гарантійні вимоги СТО - це примха дилерів. Власники авто є заручниками гарантії, - скаржаться деякі автомобілісти. - Проходив "гарантійку", поки не набридло. Дорого - цензурних слів не вистачає". Дійсно, до недавніх пір гарантійні і не гарантійні СТО часто різнилися за цінами в півтора-два рази.

Чим це пояснюється? Офіційні, на відміну від приватників, повинні платити податки, намагаючись більш-менш прозоро функціонувати на ринку.

У разі виникнення проблем з якістю послуг клієнт може звернутися в офіційне представництво з вимогою відшкодувати збитки або провести ремонт повторно, що навряд чи вдасться зробити клієнту приватного майстра.

На фірмових СТО іноді нехтують положеннями, прописаними в гарантійній книжці. Але всі документально засвідчені умови, що не виконуються дилером, завжди можна довести і оскаржити.

З іншого боку, якщо в гарантії написано, що техобслуговування здійснюється кожні 15 тис. км, а на станцію машина приїхала, набравши, припустимо, 16 тис., - її власника цілком законно можуть позбавити гарантії, як і внаслідок самостійного рихтування, тонування стекол, встановлення додаткового обладнання.

"Не думаю, що хтось із супротивників офіційних СТО сів би в літак, якби дізнався, що його ремонтував не уповноважений фахівець, а самоучка з невідомо якого СТО", - висловлюються деякі автовласники. Але завжди, як це не банально, питання впирається в кошти, особливо коли мова йде про гарантійний ремонт.

За гроші зроблять все, а ось гарантійний випадок ще потрібно доводити. І далеко не завжди спроби отримати безкоштовний сервіс увінчуються успіхом. Тут він часто залежить навіть від обраного бренду. На певних авто без розмов про оплату міняють коробку-автомат або, наприклад, дзеркало, яке коштувало б (був такий випадок) близько трьохсот євро без установки.

У той же час на інших офіційних сервісах і чути не хочуть про те, щоб щось відремонтувати по гарантії, і, наприклад, пошкодження двигуна пояснюють неякісним пальним. Доводиться платити.

Але найбільше прикро буває, коли, намагаючись заощадити, власник автомобіля віддає його в гараж, де роблять халтуру з неякісними або б/у запчастинами, а після цього він повинен звертатися на фірмову станцію, де вже треба платити за всіма параметрами.

Недоліком офіційного сервісу деякі автомобілісти вважають заборону бути присутніми під час роботи майстра в цеху. "До машини не підпускають. Що роблять, можна дізнатися тільки з наданих паперів...".

Дилери ж пояснюють це елементарною необхідністю дотримання правил безпеки.

"Цех - не прохідний двір. За правилами безпеки масово не пропускаємо, під розписку - будь ласка: от вам помаранчевий халат, ось ваш майстер", - говорить фахівець.

Відмінності та переваги

Коли машина не на гарантії, ремонтуватися у приватних майстрів буває вигідно. Зазвичай за декількома позиціями нескладного ремонту вони називають цілком адекватні ціни.

А вже більш трудомісткі послуги у них іноді стоять нарівні з професійним сервісом, який потребує не тільки у кваліфікації, а й відповідного обладнання, придбати яке по кишені не всім власникам гаражних СТО.

Для кожної марки авто існує так званий спеціальний інструмент, компоненти якого, залежно від інтенсивності оновлення модельного ряду, теж час від часу оновлюються. Коштує такий інструмент чимало, але, найголовніше, придбати його може тільки структура, яка визнана офіційним дилером або відповідає всім критеріям і вимогам компанії - постачальника спецінструменту.

У свою чергу, офіційним дилером визнається компанія, що здійснює як продажу, так і сервіс. До речі, саме сервісні послуги в посткризовий період стали основою бізнесу дилерів, на відміну від продажів, які були джерелом прибутку до кризи - в період, коли процвітав приватний сервіс.

Одна з умов, яку повинен виконати дилер, перш ніж зможе придбати спеціальний інструмент, - підготовка і навчання персоналу: менеджерів з сервісу, майстрів, цехових працівників.

"Сучасний автомобіль - це на 90% комп'ютер, і на кожну оновлену модель створюється свіжа програма, з якою необхідно вміти працювати", - розповідає Денис Шаповалов, технічний директор "НІКО-Україна".

"Наші фахівці вчаться в Європі, Японії, а вже потім навчають персонал в Україні. У нас спеціальне програмне забезпечення для механіків і майстрів-приймальників з базами даних на ремонт і обслуговування, які постійно оновлюються. Фахівці вивчають ці програми і здають іспити, інакше компанію в чомусь обмежує автоекспортер, - вона може, скажімо, недоотримати маржу", - говорить він.



"Дозволити собі таке обладнання можуть і приватні СТО. Однак під питанням залишається професіоналізм майстрів, які з ним працюють. Офіційні СТО мають постійну інформаційну підтримку, адже ті ж параметри двигуна, кузова повинні бути точними. А щоб зробити правильну діагностику, необхідна кваліфікація. Обладнання без спеціаліста - купа металу", - сказав Шаповалов.

Істотна відмінність між сертифікованими станціями і приватними - універсальність останніх. Великий плюс можна поставити гаражному майстру, який постійно працює з однією і тією ж маркою. Він з власного досвіду знає її хворі місця, знає, на що вона здатна і як з нею поводитися.

Однак більшість неофіційних сервісів все ж універсальні - там ремонтують все і всім. Отже, зробивши вибір на їхню користь, залишається сподіватися, що кваліфікації тамтешніх працівників для якісного ремонту вистачить. Така ж надія покладається і на майстрів фірмових станцій техобслуговування, переважно вузькопрофільних.

Жести лояльності

В умовах конкуренції на ринку СТО його представники різними способами змагаються за клієнта. У рідкісних випадках власникам деяких дорогих брендів, які відвідують авторизовані станції, на один день (і безкоштовно!) надають інше авто (до речі, застраховане), але тільки тоді, коли ремонт займе більше двох годин.

Що стосується цінового питання, то представники авторизованих центрів стверджують: 70-75% коштів, сплачених клієнтом, становлять витрати на запчастини, інші 25-30% - плата за роботу. Йдучи назустріч клієнту і підтримуючи свою конкурентоспроможність, офіційні дилери налаштовані на розмову з клієнтом про ціну послуг.

Поступово міф про те, що ремонтувати у офіційних дилерів вдвічі дорожче, ніж у гаражників, розвіюється. Сьогодні вартість деяких аналогічних послуг приватних і офіційних станцій однакова, - констатує Денис Шаповалов. - Так, наприклад, економлячи на великих оптових замовленнях лакофарбових матеріалів, ми знижуємо ціни для клієнтів на 20-30%.

Крім того, на негарантійний автопарк у нас окремі розцінки - автомобілям, термін гарантії яких закінчився, надаємо знижки - від 25% на виконання робіт.

Тенденцією роботи офіційних дилерів зараз стало більш тісне співробітництво зі страховими компаніями, які запевняють, що власникам застрахованих авто можна не турбуватися про ремонт - фірма заплатить.

Але є нюанс - страхувальник зобов'язаний обслуговуватися тільки на станціях, авторизованих дилером або зазначених у договорі про страхування.

Щодня доводиться переконуватися, що хороше дешевим не буває, але коли воно невиправдано дороге, мотивація купувати зникає зовсім. І які б аргументи за і проти приватного або офіційного техобслуговування не наводилися, вибір залишається за власником авто.

Тут основний критерій - його довіра, особливо до тих структур, де, всупереч сталій думці про менталітетну схильність до халтури, закручують колісні болти на совість і беруть за це рівно стільки, скільки витрачено часу і ресурсів.
 
Валентина Посудевська, zn.ua

500 Internal Server Error

500 Internal Server Error


nginx

500 Internal Server Error

500 Internal Server Error


nginx
500 Internal Server Error

500 Internal Server Error


nginx
Коментарі [ 500 Internal Server Error

500 Internal Server Error


nginx
]
Коментар:
Захисний код:
500 Internal Server Error

500 Internal Server Error


nginx
500 Internal Server Error

500 Internal Server Error


nginx
Авторизація
Електронна пошта:
Пароль:
Запам'ятати мене на цьому комп'ютері
Якщо ви новий читач, будь ласка, зареєструйтесь.
Ви можете увійти під своїм акаунтом Facebook
Facebook
500 Internal Server Error

500 Internal Server Error


nginx