По-русски
Українською
Погода:
  • Курси валют: USD 11.5   EUR 15.7
  • Пальне: A92 10.53   A95 10.90   ДП 9.74

Leopolis Grand Prix
27-29 червня у Львові відбудеться найбільша автомобільна подія України та Центральної Європи.


Венеція по-голландськи

Харлем - Амстердам - Роттердам - Дордрехт - Гаага - Дельфт
0

Амстердам

Нідерланди, Північна Голландія
Давній Амстердам - є столицею королівства Нідерландів та одним з найбільших історичних міст Європи

Храм Светіцховелі

В XI столітті на місці базиліки зводить церква Дванадцяти апостолів - храм Светіцховелі. Це – головний кафедральний собор та найбільша церква сучасної країни
AutoTravel у соціальних мережах


Свой первый холодильник мы с женой купили в магазине Комплект, находится в Одессе, нам понравился этот магазин.

В онлайн магазине оборудоваия stocktools.ru есть все. От ручного инструмента, до мощных лодочных моторов.

Міфи про заміну масла або як не вестися на рекламу

20 лютого 2012

Вибір і заміна моторного масла - предмет вічного спору українських автолюбителів між собою. Однак часто знання "бувалих" засновані не на теорії автомобіля, а на народних міфах, домислах і відвертій брехні деяких виробників автохімії.

У більшості випадків від дослідів над машиною немає ні шкоди, ні користі. Але бувають випадки, коли бажання поліпшити роботу двигуна призводить до того, що без капремонту вже не обійтися. Експерти Сегодня зібрали основні міфи на тему заміни масла і з'ясували, які з них є брехнею.

Що радить завод

Автолюбитель, який обслуговує свою машину самостійно або на "сірому" СТО, зазвичай при виборі масла керується красивою рекламою або порадами знайомих. Далеко не завжди це збігається з тим, що рекомендує виробник машини.

Справа в тому, що всі масла мають різний набір присадок і тому розраховані на різні мотори й умови експлуатації. Неправильний вибір масла, а саме - цього букета присадок, може знизити потужність мотора і підвищити витрату палива. Крім того, якщо вже масло зовсім невідповідне, можливе підвищення зносу мотора.

Тому радимо почати з вивчення сервісної книжки (інструкції), де вказано, яке масло потрібно заливати в мотор. Якщо сервісної книжки немає, краще з'ясувати це питання на офіційній СТО або в довіднику-каталозі. Нам потрібна не марка і не виробник масла, а його параметри - допуск автовиробника по маслу до двигуна (набір букв і цифр, наприклад, VW 501.01).

Нерідко автовиробник допускає використовувати в конкретному моторі від 5 до декількох десятків масел, які розрізняються між собою за класом в'язкості. Тут уже рекомендуємо озиратися на умови експлуатації. Так, уже згаданий допуск VW 501.01 дозволяє використовувати масла від 5W-30 до 20W-50.

Відповідно, перший варіант підійде для зими, другий - для літа. При цьому можна використовувати як мінералку, так і напівсинтетику і синтетику. Спроба ж покращити роботу мотора, заливши в нього більш дороге масло, не має ніякого сенсу.

Питання промивки

Деякі "фахівці" на СТО настільки професійно вміють пудрити клієнтам мізки, що нав'язують відразу кілька думок, що суперечать одна одній.

Так, майстри говорять про те, що суміш двох масел різного типу обов'язково призведе до капремонту, а старе масло повністю злити неможливо. Тому потрібно провести промивання (залити туди масло з миючими присадками і злити його після декількох хвилин роботи). Коштує ця послуга близько 100-200 грн (за роботу і саме миюче масло, залежно від нахабства працівників СТО).

За цією логікою, капремонт повинен настати саме після промивки - промивне масло точно так же злити повністю неможливо. Однак автомобілі після того, як у двигун поверх залишків промивного ллють свіже масло, працюють прекрасно.

Насправді ніякого сенсу в промиванні немає - це лише спосіб для СТО заробити на послузі додаткові гроші. Сучасні масла прекрасно змішуються один з одним (з розрахунку 80-90% нового і 10-20% залишків старого).

Єдиний випадок, коли промивка потрібна, - якщо потрапила стороння рідина. Але робити її потрібно звичайним маслом, яке потрібно злити після 1-2 годин роботи.

Коли синтетика краще мінералки

У рекламі деяких виробників масел зустрічається фраза про те, що напівсинтетичне і синтетичне масло потрібно міняти рідше, ніж мінеральне. Зокрема, мінеральне масло служить не більше 10 тис. км, а синтетичне можна міняти раз на 20 тис. км.

Мовляв, покупка дорожчого масла себе виправдовує тим, що його потрібно рідше міняти. В деяких випадках це дійсно так. Але не завжди. Насправді термін зміни масла визначає виробник техніки. В деяких випадках на нових автомобілях обумовлюють збільшений пробіг за умови використання повністю синтетичного масла класу Longlife. Таке масло дійсно стабільніше, ніж "мінералка": менш схильне до окислення, може володіти найкращою плинністю, корозійною стійкістю і змащувальними властивостями.

Проте якщо виробник не передбачив для даного двигуна можливість застосування масла з позначкою Longlife, лити його і збільшувати інтервал заміни вдвічі не варто - адже, крім масла, виробник ще й передбачає для таких моторів спеціальний масляний фільтр, який служить удвічі довше.

Більш того, багато європейських автовиробників техніки, які рекомендують в країнах ЄС заміну масла раз на 20 тис. км, для умов експлуатації на дорогах СНД рекомендують скорочувати цей інтервал удвічі. Тобто, з точки зору економічності, мінеральне і напівсинтетичне масла є кращими, оскільки служать стільки ж, а стоять при покупці в півтора-два рази дешевше. А ось ставити дешеві фільтри не радимо категорично - вони можуть "розсипатися", що призведе до задирів на стінках циліндрів.

Небезпечні присадки в масло

Деякі автолюбителі при відхиленнях в роботі двигуна відправляються не на СТО до мотористів, а, слідуючи рекламі, заливають в моторне масло спеціальні присадки, які нібито здатні замінити капремонт.

Додавання в масло різних хімічних препаратів дійсно може покращити деякі його властивості. Але точно також вони здатні різко погіршити інші - це несприятливо позначиться на стані двигуна. Справа в тому, що в якісному маслі пакет присадок точно збалансований, а додавання в нього якого-небудь препарату, як правило, порушує цей баланс. У кращому випадку масло просто втратить частину своїх властивостей, а в гіршому - засмітиться система двигуна. Крім того, деякі препарати-відновники призводять до подорожчання капремонту в рази (дуже складно розточити блок циліндрів).

В більшості випадків присадки взагалі не мають жодного ефекту, окрім "плацебо", - водієві здається, що машина розганяється жвавіше, а двигун став працювати тихіше.


Якщо ви знайшли помилку на цiй сторiнцi, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.




Коментарі [0]
Коментар:
Захисний код:
500 Internal Server Error

500 Internal Server Error


nginx
500 Internal Server Error

500 Internal Server Error


nginx
Авторизація
Електронна пошта:
Пароль:
Запам'ятати мене на цьому комп'ютері
Якщо ви новий читач, будь ласка, зареєструйтесь.
Ви можете увійти під своїм акаунтом Facebook
Facebook
500 Internal Server Error

500 Internal Server Error


nginx