По-русски
Українською
Погода:
  • Курси валют: USD 11.5   EUR 15.7
  • Пальне: A92 10.53   A95 10.90   ДП 9.74

Leopolis Grand Prix
27-29 червня у Львові відбудеться найбільша автомобільна подія України та Центральної Європи.


Венеція по-голландськи

Харлем - Амстердам - Роттердам - Дордрехт - Гаага - Дельфт
0

Амстердам

Нідерланди, Північна Голландія
Давній Амстердам - є столицею королівства Нідерландів та одним з найбільших історичних міст Європи

Храм Светіцховелі

В XI столітті на місці базиліки зводить церква Дванадцяти апостолів - храм Светіцховелі. Це – головний кафедральний собор та найбільша церква сучасної країни
AutoTravel у соціальних мережах


Свой первый холодильник мы с женой купили в магазине Комплект, находится в Одессе, нам понравился этот магазин.

В онлайн магазине оборудоваия stocktools.ru есть все. От ручного инструмента, до мощных лодочных моторов.

5 незвичних технологій для українських АЗС

17 грудня 2012

Власники автозаправних станцій в Європі пильно стежать за технологічними новинками і активно їх упроваджують. Більшість з них стосуються екології і, звичайно ж, обслуговування клієнтів. В Україні вартість бензину вже майже досягла європейського рівня, а от технологічність АЗС ще добряче відстає. Forbes.ua знайшов п'ять новинок, які, в основному, ігноруються українським заправкам, або ж зустрічаються на наших АЗС вкрай рідко.

"Холодні" АЗС

Це автоматизовані заправки, на яких відсутній обслуговуючий персонал. Саме тому їх і називають "холодними". Вперше вони з'явилися в Фінляндії в 1980-х рр.. Першопрохідцем у цій галузі стала компанія Neste. За рахунок мінімізації витрат на утримання персоналу і відмови від додаткових послуг вона знизила ціни на нефтопродукти.

В Україні не набереться і п'яти "холодних" станцій, що діють на комерційній основі. Головною перешкодою на шляху їх розвитку стало законодавство: такі АЗС дозволялося використовувати тільки як відомчі, наприклад, в межах автобази. Лише наприкінці минулого року в законодавстві відбулися зміни, які дозволяють операторам розвивати такі проекти.

Очищувач повітря

На європейських станціях часто можна зустріти додатковий - "екологічний" - пістолет під спеціальний реагент AdBlue. Навіщо він потрібен? Європейські виробники важкої вантажної техніки спільно з хімічними та нафтопереробними компаніями розробили технологію SCR (Selective Catalytic Reduction - виборча каталітична нейтралізація), яка знижує токсичність відпрацьованих газів до вимог Євро-4 і Євро-5. Частина цієї технології - реагент AdBlue, який розкладає оксиди азоту на азот і воду. Великовантажні автомобілі та автобуси мають додатковий баком під цей реагент.

В Україні колонок з AdBlue - одиниці. Деякі мережі, наприклад, ОККО і WOG, продають реагент в каністрах. Але найближчим часом кількість колонок з AdBlue буде збільшуватися - європейські країни стимулюють виконання вимог Євро-4 і Євро-5 за рахунок зниження плати за проїзд. Наприклад, у Німеччині для двигунів Євро-3 плата становить 12 євроцентів за кілометр, для більш екологічних - 10 євроцентів. Таким чином,поступово кількість вантажівок з SCR збільшуватиметься і в Україні.

Кругообіг парів

Щоб знизити втрати нафтопродуктів, а заодно - поліпшити екологію, були розроблені технології рекуперації (повернення в резервуар) парів нафтопродуктів при їх зливі/наливі. Теоретично, паро-повітряна суміш (ППС), яка витісняється з бензобаку автомобіля, повинна потрапити назад в підземний резервуар на АЗС. Але навіть якщо налагодити таке "повернення", цього недостатньо - при надлишковому тиску парів суміш, так чи інакше, але потрапить в атмосферу.

Системно це питання вирішується наявністю спеціально обладнаних бензовозів, які при зливі палива в резервуар "забирають" ППС і везуть його на нафтобазу, де і "здають" на переробку. Але за такою схемою в Україні не працює жодна нафтобаза і жоден автопарк не надає послуги з перевезення таких нафтопродуктів.

І це попри те, що за вимогами будівельних норм від 2001 р., вітчизняні АЗС повинні такими технологіями оснащуватися.

Показати мультик

Паливні колонки з моніторами з'явилися в США на початку 2000-х років. На таких моніторах можуть транслювати спортивні та розважальні програми, новини, прогноз погоди і, звичайно ж, рекламні ролики.

В Україні колонки з моніторами виробляє компанія "Шельф". З початку 2012 р. вона продала близько 70 таких "мультимедійних" пристроїв, але на українських операторів припадає менше третини її поставок.

Платіжні термінали

Як часто вам доводилося бачити на заправках колонки обладнані платіжним терміналом? Більшість водіїв відповідають "не бачив", оскільки на 6000 українських АЗС набереться менше сотні подібних. Така рідкість, з одного боку, пояснюється тим, що українцям зручніше розраховуватися готівкою, з іншого - відділи маркетингу паливних компаній велике значення надають заправщикам, завдянням яких є утримання клієнтів.

Фото з Flickr (by abrunvoll)

За матеріалами Forbes.ua


Якщо ви знайшли помилку на цiй сторiнцi, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.




Коментарі [0]
Коментар:
Захисний код:
Авторизація
Електронна пошта:
Пароль:
Запам'ятати мене на цьому комп'ютері
Якщо ви новий читач, будь ласка, зареєструйтесь.
Ви можете увійти під своїм акаунтом Facebook
Facebook