По-русски
Українською
Погода:
  • Курси валют: USD 11.5   EUR 15.7
  • Пальне: A92 10.53   A95 10.90   ДП 9.74

Leopolis Grand Prix
27-29 червня у Львові відбудеться найбільша автомобільна подія України та Центральної Європи.


Венеція по-голландськи

Харлем - Амстердам - Роттердам - Дордрехт - Гаага - Дельфт
0

Амстердам

Нідерланди, Північна Голландія
Давній Амстердам - є столицею королівства Нідерландів та одним з найбільших історичних міст Європи

Храм Светіцховелі

В XI столітті на місці базиліки зводить церква Дванадцяти апостолів - храм Светіцховелі. Це – головний кафедральний собор та найбільша церква сучасної країни
AutoTravel у соціальних мережах


Свой первый холодильник мы с женой купили в магазине Комплект, находится в Одессе, нам понравился этот магазин.

В онлайн магазине оборудоваия stocktools.ru есть все. От ручного инструмента, до мощных лодочных моторов.

Паркування: 5 аргументів для водія, аби не платити

18 травня 2012

C моменту вступу в силу 1 квітня постанови Кабміну № 1342 від 3 грудня 2009 року, згідно з якою паркувальники мають право стягувати з водіїв гроші тільки при наявності спеціально обладнаного майданчика і паркомата, минуло вже півтора місяця. Але на вулицях великих міст нічого не змінилося: паркувальники продовжують вимагати гроші, хоча паркоматів з майданчиками так і немає. А водії платять, адже 5-10 грн  - сума невеликою, і відмовляти якось незручно. Тим паче що паркувальники наполягають на своїй правоті і цитують витримки із законів.

"Сегодня" зібрала 5 основних хитрих аргументів, які використовують паркувальники, щоб змусити водія платити і за допомогою юриста Олексія Святогора склали контраргументи для водіїв.

5 головних аргументів водія

Плата за паркування прописана в Податковому кодексі, і ми платимо податки з кожного паркомісця

Аргументи для водія. У Податковому кодексі йдеться про податок, який стягується з організації, яка надає платні послуги паркування (стаття 266). Суть же послуги описана в уже згаданій постанові Кабміну № 1342 від 3 грудня 2009 року - має бути огороджений майданчик з автоматичним шлагбаумом і паркоматом. Жоден законодавчий акт такого виду податку або збору з фізичної особи, як "паркування", не передбачає. Проблеми ж організації, яка хоче заробляти гроші, але не спромоглася організувати послугу відповідно до чинного законодавства, водія цікавити не повинні.

Якщо ми поза законом, то чому нас не закривають? Раз не закривають, то платіть

Аргументи для водія. З юридичної точки зору паркувальники сьогодні працюють на правах жебраків, а просити милостиню українським законодавством не заборонено. Але от якщо паркувальник вимагає гроші і, при цьому, наприклад, погрожує подряпати авто, то такі дії вже підпадають під дію Кримінального кодексу.

В різні дні і в різних місцях ми на кількох парковках запропонували 5 паркувальникам підписати папір про те, що вони оплату саме вимагають (це слово є ключовим), - жоден не погодився. Зазначимо, що відповідальності за відмову оплати послуг паркування в українському законодавстві також немає. У Кодексі України про адміністративні правопорушення прописаний лише штраф за порушення правил паркування та стоянки, але якщо автомобіль припарковиний поза зоною дії знаків, що забороняють зупинку або стоянку, а також залишається вільне місце для проходу пішоходів (як цього вимагають ПДД), можна спокійно паркуватися. Крім того, складати протокол і виписувати штраф мають право виключно співробітники ДАІ.

Підкреслимо, що з юридичної точки зору паркування - це послуга. Причому нав'язувати послугу вам ніхто не має права, а сама послуга повинна виражатися в якихось корисних для споживача діях. У чому ж полягає "послуга паркування" - складно сказати, навіть якщо увімкнути фантазію, ще складніше зрозуміти - як формується ціноутворення на цю послугу, яку надають підприємства-монополісти. У країнах ЄС поняття "платна парковка" існує, однак там це є місцевим збором, а не послугою.

Ця територія належить місту. А ви берете її в оренду і повинні за неї заплатити

Аргументи для водія. Якщо мова йде про оренду, то потрібно запропонувати паркувальнику показати документи на власність, довіреність на представлення інтересів власника землі і запропонувати укласти договір оренди. На жодній з десятки парковок, де ми запропонували оформити документи юридично, ніяких документів на землю ніхто не показав.

Онде висить знак "платна парковка", тому ви зобов'язані платити

Аргументи для водія. Якщо придивитися уважно до знаків, які паркувальники та/або пов'язані з місцевою владою служби вішають біля узбіччя, то можна помітити, що на білих табличках під літерою "P" висять обведені в кружечку цифри "10-15-20". Ми уважно вивчили Правила дорожнього руху і такого знака там... не знайшли. Існує табличка "Платні послуги", але в ній обведені в кружечку цифри "10-25-50". Будь-який інший знак є саморобний і ніякої юридичної сили не має. Тим часом активісти об'єднання водіїв "Громадський контроль доріг" виявили, що на 90% парковок в Одесі стоїть саме саморобний знак. В Києві ми знайшли 3 "неправильних" знака - біля ринків у Святошинському та Подільському районах. Але, цілком можливо, їх набагато більше - будьте пильні!

Також варто зазначити, що в Держстандарті "Знаки дорожні" (ДСТУ 4100-2002) говориться про те, що табличка "Платні послуги" повинна використовуватися для позначення майданчиків, розміщених за межами проїзної частини, а також для позначення спеціальних кишень для стоянки, де надаються платні послуги. Про те, як повинні виглядати ці "майданчика" і "кишені", прописано у вже згаданій постанові Кабміну. Якщо ж просять оплату за звичайний шматок тротуару, платити не обов'язково.

Тут є паркомат - ви зобов'язані заплатити

Аргументи для водія. Наявність одного лише паркомата, що самотньо стоїть на узбіччі, зовсім не означає, що в нього потрібно опускати гроші. Згідно з усе тією ж постановою Кабміну № 1342 від 3 грудня 2009 року, крім паркомата, місце для платної стоянки автомобіля повинно бути обладнане в'їзними і виїзними воротами, а також автоматом для оплати з розрахунку не менше, як одного паркомата на 10 місць. А оскільки, з точки зору законодавства, розкреслений синіми смугами тротуар з паркоматом не є паркувальним майданчиком, вимагати гроші з водіїв ніхто не має права. До речі, українськими ПДР розмітка синього кольору не передбачена зовсім. Лише у Міжнародній Конвенції "Про дорожній рух" сказано, що розмітка такого кольору позначає місця дозволеною або обмеженою стоянки. Але немає ні слова про оплату.

Фото на головный з Flickr (GHG Photography)

Сегодня


Якщо ви знайшли помилку на цiй сторiнцi, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.




Коментарі [0]
Коментар:
Захисний код:
500 Internal Server Error

500 Internal Server Error


nginx
500 Internal Server Error

500 Internal Server Error


nginx
Авторизація
Електронна пошта:
Пароль:
Запам'ятати мене на цьому комп'ютері
Якщо ви новий читач, будь ласка, зареєструйтесь.
Ви можете увійти під своїм акаунтом Facebook
Facebook
500 Internal Server Error

500 Internal Server Error


nginx