По-русски
Українською
Погода:
  • Курси валют: USD 11.5   EUR 15.7
  • Пальне: A92 10.53   A95 10.90   ДП 9.74

Leopolis Grand Prix
27-29 червня у Львові відбудеться найбільша автомобільна подія України та Центральної Європи.


Венеція по-голландськи

Харлем - Амстердам - Роттердам - Дордрехт - Гаага - Дельфт
0

Амстердам

Нідерланди, Північна Голландія
Давній Амстердам - є столицею королівства Нідерландів та одним з найбільших історичних міст Європи

Храм Светіцховелі

В XI столітті на місці базиліки зводить церква Дванадцяти апостолів - храм Светіцховелі. Це – головний кафедральний собор та найбільша церква сучасної країни
AutoTravel у соціальних мережах


Свой первый холодильник мы с женой купили в магазине Комплект, находится в Одессе, нам понравился этот магазин.

В онлайн магазине оборудоваия stocktools.ru есть все. От ручного инструмента, до мощных лодочных моторов.

Як продовжити життя шин: практичні поради

17 вересня 2012

Автомобільні шини належать до так званих "розхідників", але за вартістю це одна з найвідчутніших статей витрат автовласника.

Тому не дивно, що будь-який автомобіліст прагне до того, щоб куплений ним комплект нових шин відходив хоча б приписану кількість кілометрів. Загалом жодних таємниць тут немає, але певних правил дотримуватися необхідно.

Балансування

Почнемо по порядку, тобто, з шиномонтажної майстерні. Підходити до питання шиномонтажу з позиції «що дешевше - то краще» не зовсім правильно. Хоча, маючи певні вміння та інструмент, можна перезутися й самостійно. У будь-якому разі, новим колесам необхідне якісне балансування.

На цьому етапі обладнання, на якому проводитиметься ця операція, має істотне значення. Тому є сенс звернутися до фахівців, які працюють під солідним брендом на дорогому обладнанні. Таку техніку абикому не довірять, отже, й професійна підготовка в цих майстрів шиномонтажу на відповідному рівні.

У крайньому разі, можна звернутися до колег-автомобілістам за рекомендаціями, але тут великий вплив суб'єктивного фактора. У недосвідченого автомобіліста незмінно виникає питання: "Якщо шини й диски нові, навіщо балансувати колеса?". Відповідаємо - це необхідно, оскільки невелика різниця в грамах між верхньою й нижньою, а також зовнішньою та внутрішньою частинами колеса призводить до його серйозного дисбалансу.

На практиці це можна уявити так: ви набираєте певну швидкість, колесо робить енну кількість обертів на секунду, а віртуальний "шкідник" при кожному його обертів лупить молотом по покришці. Наслідки такої експлуатації не змусять себе довго чекати.

Страждає гума, яка стирається швидко й нерівномірно. Підшипники колісних маточин, які довго в таких умовах не протягнуть. І, нарешті, вся підвіска, на яку також передаються ударні навантаження.

У "бувалих" автомобілістів питання необхідності балансування коліс під сумнів не ставиться, а ось його періодичність суперечки викликає. Майстри шиномонтажу рекомендують повторювати цю процедуру кожні 5-8 тис. км, аргументуючи це тим, що гума стирається нерівномірно, а колеса, що регулярно потрапляють у дорожні ямки, отримують невидимі оку деформації.

Але це загальні рекомендації, до яких треба додати манеру водіння, досвід і особливості самого автомобіля, а також установлених на ньому покришок і дисків. Так, якщо для спортивного авто бажано заїжджати на балансування регулярно, власникові вантажівки можна виконувати цю процедуру значно рідше.

Тиск у шинах

Наступним чинником, що безпосередньо впливає не лише на швидкість зносу протектора, а й на безпеку дорожнього руху, є підтримка заданого тиску в шинах. Перевіряти тиск у колесах треба регулярно і, неодмінно, перед далекою поїздкою. Пам'ятайте, що перевіряти тиск треба на холодній шині, до поїздки!

Рекомендований тиск для вашого автомобіля зазначено на спеціальній наклейці в районі водійських дверей. Це оптимальний тиск, який і потрібно підтримувати під час звичайної експлуатації. Водночас, можна знизити тиск у колесах для подолання складних ділянок із рихлим піском або снігом. Для цього колеса приспускають приблизно наполовину, а рухатися можна лише з невеликою швидкістю.

Шинний газ

Окремою темою проходить так званий "шинний газ". У будь-якій шиномонтажній майстерні вам дохідливо й переконливо розкажуть про всі переваги застосування шинного газу замість повітря. Автовласники, які закачали цей диво-газ, також задоволені своїм вибором. Шкода тільки, що самим колесам від інертного газу користі немає, але й шкоди ніякої.

Так, цей газ застосовується для закачування в колеса машин "Формули 1", але тільки з міркування пожежної безпеки. Щоправда, ще можна виграти пару грам ваги на колесі, але це серйозним аргументом вважати не можна, хіба тільки у "Формулі" ця економія має значення.
Чому ж не можна приймати на віру переконування майстрів шиномонтажу про характеристики інертного газу, що абсолютно відрізняються від звичайного повітря?

Просто їхні слова абсолютно розходяться з фізичними законами, відомими як закон Шарля (тиск газу при постійному об'ємі пропорційний температурі) і Гей-Люсака (коефіцієнт об'ємного розширення всіх газів однаковий). Та й частка азоту у звичайному повітрі становить приблизно 78%.

Ну, зацікавленість шиномонтажної майстерні в продажу клієнтам інертного газу зрозуміла, а чому ж автомобілісти, які використовують цей газ, так ним задоволені? У першу чергу це ефект самонавіювання, ну й невелика хитрість майстрів шиномонтажу, які виставляють тиск у колесах на 1-2 атмосфери менший. Клієнт пробує - і справді, машина стала м'якше проходити нерівності. Всі задоволені!

Несправності ходової

Ну і, звісно ж, на довговічність покришок безпосередньо впливає справність ходової частини автомобіля. Не чіпатимемо деформацій рами або кузова, коли виправити ситуацію вже вкрай складно, а зовні машина може видаватися цілком пристойною. У таких випадках власник просто її продає.

По суті, всі несправності ходової зводяться до заміни деталей, що вийшли з ладу, з подальшим регулюванням розвалу-сходження керованих коліс на спеціальному стенді. Крім того, регулювання розвалу-сходження може знадобитися й без заміни дефектних деталей, після жорсткого удару, якщо стався пробій підвіски або відбулася деформація дисків, наприклад.

До речі, суттєві відхилення від приписаних заводом-виробником кутів установки коліс впливають не лише на термін експлуатації покришок, але й на стійкість автомобіля на дорозі, а, отже, й на безпеку.

Регулювання розвалу-сходження коліс виконується в таких випадках:

- Після ремонту ходової частини, якщо автомобіль веде вбік, особливо при гальмуванні, або він погано "тримає" дорогу;

- При запізнілих реакціях на рухи кермом;

- При підвищеному зносі гуми або шумі від покришок під час руху;

- При різному радіусі розвороту вправо і вліво;

- При поганому самоповерненні керма після виходу з повороту;

- Після обкатки нового автомобіля тощо.

Сезонне зберігання шин

Тим, хто експлуатує автомобіль круглий рік, не потрібно розповідати про необхідність використання двох комплектів шин для різних сезонів. А ось із їх зберіганням питань виникає багато.

Для того, щоб гума не пересохла, а каркас не отримав залишкових деформацій, потрібно дотримуватися таких правил:

- Колеса й шини повинні зберігатися в сухому, прохолодному, темному приміщенні.

Для покришки небезпечне потрапляння на неї бензину, жиру й хімікатів, оскільки ці речовини руйнують гуму й сильно скорочують її термін служби.

- Покришки потрібно зберігати у вертикальному положенні, але не підвішувати їх.

- Опорою може служити площина, а краще напівкругла поверхня, що забезпечує меншу деформацію шини.

- Щоб запобігти утворенню залишкової деформації, шини треба через кожні два-три місяці повертати, міняючи зону опори.

- Зберігати шини, складені стопкою, тобто одна на одній, не можна. Під впливом сили тяжіння відбувається деформування протектора розташованих нижче шин.

- Зберігати збортовані колеса «стоячи» не можна, краще підвісити їх за диск.

- Якщо шини з камерами, то тиск у них має бути мінімальним, щоб шину не «роздувало», тобто не деформувало.

- Камери, які зберігаються окремо, також необхідно злегка підкачати і зберігати на кронштейнах із напівкруглими поверхнями.

Підготовка до зберігання:

- Вимийте й висушіть гуму.

- Запакуйте в пакети або спеціальні мішки для зберігання шин (добре підходять мішки для сміття).

- Зберігайте шини у приміщеннях, закритих від потрапляння сонячних променів, із відносною вологістю повітря 50-80%.

Зберігання шин у спеціально обладнаних приміщеннях пропонують зараз багато великих СТО. На перший погляд, така послуга може здатися не надто важливою й не настільки необхідною. Але фахівці сервісу рекомендують зберігати шини не вдома чи в гаражі, а на спеціально обладнаному складі, де створені всі умови захисту гуми від перепадів температури й вологості.

Фото на головній з Flickr (by Lille Frøken Fryd)

Tochka.net


Якщо ви знайшли помилку на цiй сторiнцi, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.




Коментарі [0]
Коментар:
Захисний код:
Авторизація
Електронна пошта:
Пароль:
Запам'ятати мене на цьому комп'ютері
Якщо ви новий читач, будь ласка, зареєструйтесь.
Ви можете увійти під своїм акаунтом Facebook
Facebook