По-русски
Українською
Погода:
  • Курси валют: USD 11.5   EUR 15.7
  • Пальне: A92 10.53   A95 10.90   ДП 9.74

Leopolis Grand Prix
27-29 червня у Львові відбудеться найбільша автомобільна подія України та Центральної Європи.


Венеція по-голландськи

Харлем - Амстердам - Роттердам - Дордрехт - Гаага - Дельфт
0

Амстердам

Нідерланди, Північна Голландія
Давній Амстердам - є столицею королівства Нідерландів та одним з найбільших історичних міст Європи

Храм Светіцховелі

В XI столітті на місці базиліки зводить церква Дванадцяти апостолів - храм Светіцховелі. Це – головний кафедральний собор та найбільша церква сучасної країни
AutoTravel у соціальних мережах


Свой первый холодильник мы с женой купили в магазине Комплект, находится в Одессе, нам понравился этот магазин.

В онлайн магазине оборудоваия stocktools.ru есть все. От ручного инструмента, до мощных лодочных моторов.

Поради водіям: як уникнути уваги ДАІ

15 січня 2013

Представники правоохоронних органів - не найбажаніші співрозмовники, особливо якщо саме вони стають ініціаторами розмови. Результатом діалогу є, в кращому випадку, втрата часу, в гіршому - штраф. Тож, зазвичай, хотілося б уникнути таких контактів. Звісно, що найкращий спосіб добитися цього - не порушувати ПДР, але, на жаль, він спрацьовує не завжди. Адже співробітник ДАІ цілком може зупинити авто і "просто так". Але без порушення ПДР зупиняють не всі автомобілі, а лише ті, що з якихось причин вирізняються з "натовпу" своїм зовнішнім виглядом або поведінкою водія.

Законні підстави

Підстави для зупинки інспектором ДАІ транспортного засобу прописані в пункті 21-1 статті 11 Закону України "Про міліцію". Згідно із законодавством, порушення ПДР є лише одним з 12 приводів для зупинки - починаючи від "неправильного" зовнішнього вигляду автомобіля і закінчуючи необхідністю перевірити документи в ході оперативно-розшукових заходів або спецоперації. Крім того, інспектор ДАІ керується у своїх діях Наказом № 111 від 27 березня 2009 року, до якого додається Інструкція з питань діяльності ДПС ДАІ. Звертаємо увагу на декілька нюансів.

Нові повноваження. Згідно п.14.7 згаданої інструкції, даішник зобов'язаний після зупинки автомобіля чітко сформулювати причину зупинки. Важливо знати, що 14 грудня 2012 року в згадану Інструкцію були внесені зміни - якщо в колишній версії було прописано однозначна вимога після зупинки автомобіля назвати водієві суть скоєного правопорушення (тобто зупиняти авто dsy міг тільки в тому випадку, якщо водій порушив ПДР), то тепер інспектор може цього і не робити, якщо правопорушення не було. Такі зміни фактично розв'язують даішникам руки - наприклад, тепер вони можуть зупинити авто саме для перевірки документів, пославшись на те, що схожий автомобіль перебуває у розшуку.

Зупинка повинна бути безпечною. Відповідно до тієї ж Інструкції (п.14), при зупинці авто співробітник ДАІ зобов'язаний переконатися в тому, що це безпечно. Якщо водій бачить, що виконання вимоги співробітника ДАІ про зупинку може призвести до ДТП, він може його не виконувати - згідно зі ст. 18 КоУАП в цьому випадку він звільняється від відповідальності.

Секрети "невидимості" у потоці

Складно знайти водія, який бодай раз у житті не забував документи (права і техпаспорт), а з'ясовувалося це вже далеко від дому. Наприклад, часто права залишаються в кишені піджака, куртки або сумки. Реакцію інспектора на заяву про те, що документів немає при собі, передбачити складно: "добрий" даішник відпустить, "злий" - забере авто на штрафмайданчик. У будь-якому випадку краще вести так так, щоб не зупинили. Досвід показує, що сховатися не так вже й складно.

1. Час для поїздок. Імовірність бути зупиненим в годину пік вкрай низька. Та й технічно зробити це інспектору буде складно - зупинка будь-якого транспортного засобу посилить дорожні затори. Так що спокійно можете доїхати вранці на роботу, а ввечері повернутися додому. Але ні в якому разі не ризикуйте, заїжджаючи по дорозі, наприклад, в магазин.

Врахуйте також, що одинокі автомобілі, які зриваються зі світлофорів або відстають від потоку, зупиняють часто.

2. Потік. Якщо ви рухаєтеся в лівому ряду, використовуйте для прикриття вантажні автомобілі та громадський транспорт, який рухається в сусідніх смугах. По-перше, інспекторові ДАІ, що стоїть на узбіччі, в цьому випадку вас гірше видно, по-друге, зупинити вас набагато складніше - навіть якщо він махне жезлом і вкаже на потік, незрозуміло, кому саме він дав вказівку зупинитися - вам чи вашому сусідові по потоку. Якщо поруч немає великогабаритних транспортних засобів, для прикриття підійдуть і легкові автомобілі. До речі, один із даішників в особистій розмові зізнався, що іноді порушника не вираховує, а просто абстрактно показує жезлом на декілька автомобілів - зупиняються ті, хто відчуває за собою якесь порушення.

Також відзначимо, що, якщо вільна права смуга, ліву краще не займати - це дрібне порушення ПДР, за яке зазвичай не штрафують, та це може бути гарним приводом для даішника, щоб зупинити вас і перевірити документи. Крім того, не варто ховатися в лівий ряд, якщо інспектор вже на вас дивиться - це відразу ж викличе підозру.

3. Спілкування за допомогою фар. Якщо зустрічний автомобіль моргнув вам дальнім світлом - попереду ДАІ. Та якщо ви самі побачили патруль на протилежній стороні, але у вас немає при собі документів (або є інша причина, через яку не варто не привертати увагу), краще не блимати - наступний екіпаж ДАІ може зупинити вас з помсти.

Не бійтеся маячків та регулювальника

Дуже часто автомобіль зупиняють і штрафують з тієї причини, що водій забув (або недовчив - права у нас в країні часто купують) пункти правил, які регулюють рух транспортних засобів з увімкненим синім проблисковим маячком та (або) спеціальним звуковим сигналом. Нагадуємо: ви зобов'язані дати йому дорогу і забезпечити безперешкодний проїзд, але тільки в тому випадку, якщо ви створюєте такому автомобілю перешкоду. А от якщо на такому транспортному засобі увімкнено проблискові маячки синього і червоного або лише червоного кольору, водій "цивільного" авто зобов'язаний зупинитися біля правого краю проїзної частини. А наближаючись до нерухомого спецавтомобіля з увімкненим проблисковим маячком синього кольору, що стоїть на узбіччі, біля проїжджої частини або на ній, водій зобов'язаний знизити швидкість до 40 км/год і в разі подачі регулювальником (необов'язково це співробітник ДАІ - це може бути, наприклад, робітник при ремонті дороги) сигналу - зупинитися (поки він не дозволить подальший рух).

Якщо ви бачите регулювальника на перехресті, пам'ятайте - не можна їхати в тому випадку, якщо він стоїть до вас грудьми або спиною.

Стаціонарні пости

Якщо ви знаєте, що за вами числяться неоплачені штрафи за порушення ПДР (навіть якщо вони були виписані давно), то потрібно з'їздити в Державну виконавчу службу (ДВС) і закрити всі претензії. А до того часу, поки це не зроблено, краще не виїжджати за місто взагалі. Справа в тому, що багато стаціонарних постів ДАІ (вони розташовані на в'їздах/виїздах) обладнані спеціальними комплексами відеоконтролю, які здійснюють розпізнавання автомобільних номерів і автоматичну звірку з базою даних автомобілів, які ДВС оголосила в розшук. Камери, що сканують потік авто, встановлені за 1-4 км перед постом ДАІ - як тільки система "побачила" авто з бази даних, одразу ж подається сигнал на стаціонарний пост. А вже там співробітник ДАІ за цілком законних підстав може зупинити авто і затримати його.

Звісно, законність таких дій викликає сумніви - і з ДАІ, і з ДВС можна судитися. Але це буде вже потім (і з непевним результатом), а вам тим часом доведеться йти пішки додому і потім довго визволяти авто з штрафмайданчика. Тож подібним неприємностям краще запобігати.

Фото на головній з Flickr (by Surrealize)

Владислав Бовсуновський"Сегодня"


Якщо ви знайшли помилку на цiй сторiнцi, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.




Коментарі [0]
Коментар:
Захисний код:
Авторизація
Електронна пошта:
Пароль:
Запам'ятати мене на цьому комп'ютері
Якщо ви новий читач, будь ласка, зареєструйтесь.
Ви можете увійти під своїм акаунтом Facebook
Facebook