По-русски
Українською
Погода:
  • Курси валют: USD 11.5   EUR 15.7
  • Пальне: A92 10.53   A95 10.90   ДП 9.74

Leopolis Grand Prix
27-29 червня у Львові відбудеться найбільша автомобільна подія України та Центральної Європи.


Венеція по-голландськи

Харлем - Амстердам - Роттердам - Дордрехт - Гаага - Дельфт
0

Амстердам

Нідерланди, Північна Голландія
Давній Амстердам - є столицею королівства Нідерландів та одним з найбільших історичних міст Європи

Храм Светіцховелі

В XI столітті на місці базиліки зводить церква Дванадцяти апостолів - храм Светіцховелі. Це – головний кафедральний собор та найбільша церква сучасної країни
AutoTravel у соціальних мережах


Свой первый холодильник мы с женой купили в магазине Комплект, находится в Одессе, нам понравился этот магазин.

В онлайн магазине оборудоваия stocktools.ru есть все. От ручного инструмента, до мощных лодочных моторов.

Як вибрати GPS-навігатор

22 серпня 2012

Минають часи, коли автомобілісти використовували атласи доріг. Напевно, ці паперові динозаври, якщо і збереглися десь у бардачку, то тільки у особливо передбачливих або консервативних представників водійського племені. У наш час ці важкі паперові фоліанти, які часто вже розповзаються на окремі сторінки від тривалого і частого використання, замінили GPS-навігатори - пласкі коробочки з екраном, прикріплені на лобовому склі автомобілів.

Про те, що потрібно знати про GPS-навігатори людині, яка вирішила завести собі такого супутникового "сусаніна" розповідає "Сегодня".

Трохи теорії

Сама по собі начинена електронікою коробочка на лобовому склі нічого не може. Для того, щоб вона стала провідником для мандрівника, їй необхідна взаємодія з чотирма супутниками, що висять високо над Землею. Через таке "спілкування" пристрій визначає свої координати, швидкість, висоту над рівнем моря. За роботу з супутниками відповідає тільки один елемент пристрою - GPS-приймач. Всі інші електронні "бебехи" - це, по суті, невеликий комп'ютер, який обробляє дані, отримані від супутника і доносить її користувачеві в зручній формі.

А раз ми маємо справу з комп'ютером, то йому потрібно і програмне забезпечення - операційна система та спеціалізовані програми. 

До речі, появі і, згодом, масовому використанню цих пристроїв посприяло трагічна подія. 1 вересня 1983 радянський винищувач збив пасажирський літак південнокорейської авіакомпанії. Тоді загинули 246 пасажирів і 23 члени екіпажу. За однією з версій, до трагедії призвела помилка пілотів, які не змогли правильно визначити своє положення. Щоб уникнути подібних інцидентів в майбутньому, Міноборони США зробило частково доступною для цивільних цілей військову супутникову систему глобальної навігації GPS.

Про електронне начиння вашого провідника

Серцем будь-якого сучасного навігатора є чіпсет, тобто комплект мікросхем, головними з яких є пристрої для обробки сигналів супутників, процесор, контролери пам'яті. Найчастіше зустрічаються чіпсети Atlas IV і Atlas V. Хоча останній - більш точний, економний (але і дорогий), не варто вважати наявність того чи іншого чіпсета ключовим параметром при покупці. Вони обидва справляються з більшістю завдань. Сьогодні параметри навігатора можна вважати оптимальними, якщо частота процесора знаходиться в інтервалі 400-600 МГц, обсяг оперативної пам'яті - 128 Мб (ще краще - 256 МБ), флеш-пам'яті - від 2 ГБ (хоча у більшості моделей є слот для карт пам'яті). Час роботи від акумуляторів має бути більшим 4 годин.

Наступною важливою складовою є екран і його параметри. Тут потрібно врахувати кілька факторів. З одного боку, чим більший розмір, тим простіше сприймати інформацію. Але тоді навігатор важчий і споживає більше енергії. Якщо ви збираєтеся використовувати пристрій і для піших прогулянок, цей нюанс потрібно враховувати. У продажу можна зустріти моделі з діагоналлю екрана від 3,5 до 7 дюймів. Оскільки навігатор купується не на один день, то короткі діагоналі взагалі не варто розглядати. На вартості маленький екран особливо не позначиться, але позначиться на комфорті.

З параметрами екрану все просто. На більш коротких діагоналях (наприклад, 4,3 дюйма) вони такі - 480х282, а на екранах 5 дюймов - 800х480.

Щодо сенсорного шару екрану... Він буває резистивний і ємнісний. Резистивний шар - точніший і для навігації підходить більше. Але якщо вподобаний вами навігатор має діагональ від 6 дюймів, то менша точність ємнісного сенсора нейтралізується розмірами зображення.

Сучасний навігатор часто забезпечується доступом до Інтернету - через WiFi, Bluetooth разом з мобільним телефоном, який має доступ в Інтернет, 3G-модемом.

Важливими факторами є матеріал, дизайн корпусу і спосіб кріплення пристрою в салоні автомобіля. Оптимальний матеріал корпусу - темний матовий пластик. У кріпленнях уникайте довгих штанг, на яких електронний "Сусанін" може розгойдуватися. Нарешті, в комплектацію навігатора повинні входити шнур живлення від прикурювача, адаптер для побутової мережі. Не завадить і підзарядка пристрою через USB.

Розповідь про «залізо» була би неповною, якщо не зауважити, що навігатор може, за необхідності, виступати також і в ролі мультимедійного пристрою - відтворювати музику і FM-радостанціі, відео та фото. Можна навіть говорити, що на ринку зараз змагаються ці дві концепції: навігатор - прилад тільки для орієнтування і навігатор - мультимедійний пристрій. Хто переможе - поки неясно. Нарешті, виробники смартфонів все частіше включають в них можливість орієнтування. Але у смартфонах зустрічається "обрізана" можливість навігації - через Інтернет, а не за допомогою супутників. Тих, кому визначати своє положення на місцевості потрібно лише час від часу (а такими є більшість городян), такий варіант цілком влаштує. Але для серйозних подорожей і, тим більше, по малонаселеній місцевості, без повноцінного навігатора не обійтися.

Особливості платформ і карт в GPS-навігаторах

У найзагальнішому вигляді набір програмного забезпечення нічим не відрізняється від того, який встановлений у будь-якому домашньому комп'ютері або ноутбуці. В основі всього лежить операційна система (вона ж - платформа). Під її чуйним керівництвом працюють електроніка і навігаційні програми, які, в свою чергу, використовують навігаційні карти. До навігаційного програмного забезпечення слід було б віднести і ще й сайти-планувальники. Найбільш поширеними ОС для навігаторів залишаються Windows CE і Windows Mobile. Багатообіцяюче виглядає Android. З початку 2012 р. на ринку стали з'являтися навігатори з цієї ОС. Але через малу кількість програм і карт Android програє морально застарілим, але розкрученим платформам. Є виробники, які розробили власні операційні системи для свого заліза (Garmin). Такі ОС стійкі в роботі і продуктивні. Але користувач платить за стабільність обмеженим вибором софту. Наприклад, для Garmin можна розжитися лише трьома картами України.

Тепер розберемося з навігаційними програмами. Цей "софт" виконує не так і багато завдань: прокладає маршрут і отримує інформацію про затори. Все інше - це вже непринципові відмінності. В Україні найпопулярнішими залишаються програми від Garmin (США), iGO (Угорщина), «Навітел» (Росія) і «Візіком» (Україна). Уточнимо також, що розробники створюють програми не тільки під "рідну" платформу. Пишуться ще й версії під альтернативні ОС. Тобто можна знайти продукт Garmin для ОС Windows або витвір iGO для Android.

Навігаційні програми працюють з картами. Цей софт для навігаторів лають найчастіше. Але якість карт поліпшується весь час. Зростає точність надання координат і адрес. Все більше карт показують рух по смугах, пропонують фотопідказки на складних розв'язках. Вказівка ​​нумерації будинків і навіть силуети будов - теж уже не рідкість. З деяким наближенням можна сказати, що кожна карта оновлюється раз на квартал. Перед тим як купити і завантажити її в навігатор, наші експерти радять перевірити, як вона працює з пошуком за складним адресами з буквами і дробами.

Важливим параметром карти є хороша база POI (абревіатура від англійської фрази point of interest - точки інтересу) - тобто пам'яток чи інших об'єктів з інформацією про координати, точною назвою, якимсь описом, контактною інформацією. Але не варто зациклюватися на максимальній кількості POI на карті. Навіщо вам детальна інформація про ЖЕКи міста Бердичева?

У справі розробки і підтримки карт України зарекомендували себе «Аероскан», «Візіком», «КартБланш», «НавЛюкс». Присутні на ринку і росіяни з картою «Навітел». Щоправда, «українська» частина карти цього виробника - найдешевша з наявних і найбільш неякісна.

Нарешті, поговоримо про онлайн-маршрутизатори. Існує чимало подібних ресурсів в Мережі. Якщо планується поїздка через пів-Європи, то можна орієнтуватися на Google, MapQuest, ViaMichelin. Для поїздок по Росії - AutoTransInfo, а по Україні - Doroga.UA. В ідеалі, ці ресурси повинні дозволяти комфортно спланувати маршрут, сидячи за зручною клавіатурою і великим монітором домашнього комп'ютера, і завантажити готовий маршрут у навігатор. Та насправді вони формують тільки сукупність точок, яку потрібно допрацьовувати до повноцінного маршруту вже після перенесення в навігатор.

Фото на головній з Flickr (markdanielowen)

Сегодня


Якщо ви знайшли помилку на цiй сторiнцi, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.

Теги: туризм




Коментарі [0]
Коментар:
Захисний код:
Авторизація
Електронна пошта:
Пароль:
Запам'ятати мене на цьому комп'ютері
Якщо ви новий читач, будь ласка, зареєструйтесь.
Ви можете увійти під своїм акаунтом Facebook
Facebook